Omplassering gravid

SAFK

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har blitt omplassert fra ambulansetjenesten til akuttmottak. Fikk beskjed om at visst det viser seg at det ikke går så bra å jobbe i akuttmottaket, så må jeg sykemelde meg. Synes det er veldig rart, er jo ikke syk, pluss jeg vil jo jobbe Akuttmottaket er en veldig travel avdeling og alt er nytt for meg mtp arbeidstid, prosedyrer, rutiner osv. Det blir veldig mye stående og gående arbeid, kan ikkr ta pause og hvile meg når det passer meg.Ser på dette som en stressbelastning. Selv kunne jeg tenke meg å få jobbe litt mer administrativt i forhold til lærlinger osv. Har fått innvilget 20% administrativt arbeid og 80% nede i akuttmottaket. Har arbeidsgiver rett til å si at jeg skal sykemelde meg visst det blir for stor stressbelastning? Eller kan de prøve å tilrettelegge på andre måter, eventuelt gå over på svangerskapspenger 80% og jobbe de 20% administrativt? Føler alt bare blir tredd over hodet på meg..
 
Vis ikke arbeidsplassen din kan tilrettelegge for deg, skal du søke om svangerskapspenger, ikke sykmelde deg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har fått svangerskapspenger fra begge mine jobber, grunnet at de ikke kunne tilrettelegge arbeidet
 
Back
Topp