Omplassering av hund *Oppdatert

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Er dette en grei tekst?

OVERSKRIFT: Dogo Canario tispe på 11 mnd med flott stamtavle!

Vi må med tungt hjerte selge vår rolige og familiekjære unghund Alima, da vi ikke har nok tid til å gi henne den hjernetrimmen og utetrimmen enhver hund trenger.
Alima er oppvokst med et lite barn og en hannstaff på 2 år, så hun er både veldig barnevennlig og godt sosialisert blandt andre hunder.
Hun er en rolig og veldig kosesyk tispe som trenger litt lydighet, hun elsker å være med på både tur og lek! Hun går ganske pent i bånd og er lett å ha med seg i både skog og by!
Alima kommer fra kennelen Docanor i Sylling, og har en flott stamtavle!

Vi hr ingen hastverk med å selge henne, så vi er veldig opptatt av at Alima får et godt hjem som har god tid til henne!
Gjerne noen som vil stille henne ut også!

Almas reg nr:
Moren til Alima:
Faren til Alima:

Ta helst kontakt på mail i første omgang, så avtaler vi videre derfra.

[hr]

Vi skal antageligvis omplassere den ene hunden vår, etter MASSE tenking og vurdering!
Har ingen hastverk med å omplassere henne, men vil legge inn annonse nå slik at vi har god tid på å finne en eier som vi mener passer til hunden vår[:)]

Men er så usikker på hvordan jeg skal skrive annonsen! Klarer liksom ikke å begynne.
Og skal jeg skrive det fra hundens perspektiv eller vårt?

Altså enten:

Eierne mine har desverre ikke tid til meg mer og jeg trenger derfor et nytt hjem.
Jeg er en snill og barnevennlig dogo canario tispe på 11 mnd som er veldig glad i kos og lek..........osv.

Eller:

Vi må med tungt hjerte omplassere vår nydelige familiehund Alima.
Hun er en dogo canario tispe aom alltid er rolig og snill. Hun er oppvokst sammen med et lite barn og er derfor veldig barnevennlig........osv..

Noen tanker, tips??????
Vi er veldig kresne på hvem som kan overta henne, så vil ha en god og oversiktlig annonse[;)]

Den siste.

Forøvrig ville jeg omplassert gjennom noen som driver med det. www.charlottes.no f.eks. Da er du trygg på at hunden får et godt hjem.

Jeg ville først og fremst vært veldig ærlig i annonsen. Nå aner ikke jeg hvorfor dere skal omplassere henne, men si at det er fordi det var mer jobb enn dere trodde (bare et random eksempel), så syns jeg dere skal skrive nettopp det.

Og vær suuuupernøye med å sjekke ut folka. Hadde et par skikkelige bomturer når jeg omplasserte min hund for et par år siden, fordi folk var ikke det de ga seg ut for. Endte med å finne noen uten annonse [;)]
Er mange rare folk på finn.no [8D]

Lykke til, håper dere finner et godt hjem til henne [:)]

ORIGINAL: Gollemor

Den siste.

Forøvrig ville jeg omplassert gjennom noen som driver med det. www.charlottes.no f.eks. Da er du trygg på at hunden får et godt hjem.

Vi har hatt hunder før og vært hos MANGE oppdrettere for å bli vurdert som eiere selv.
Så vet mye om prossessen og hva vi skal gjøre.
Tør ikke å satse på at disse omplasseringshjemmene kan så mye om denne rasen som også har en SVÆRT god stamtavle.
Vil at hun skal stilles ut og ha eiere som kan om rasen:)

Men takk for tipset:)

jeg leste engang en kjempefin annonse der det var skrevet fra hunden sin side..:)
Ellers har jeg ikke noen tips..

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg ville først og fremst vært veldig ærlig i annonsen. Nå aner ikke jeg hvorfor dere skal omplassere henne, men si at det er fordi det var mer jobb enn dere trodde (bare et random eksempel), så syns jeg dere skal skrive nettopp det.

Og vær suuuupernøye med å sjekke ut folka. Hadde et par skikkelige bomturer når jeg omplasserte min hund for et par år siden, fordi folk var ikke det de ga seg ut for. Endte med å finne noen uten annonse [;)]
Er mange rare folk på finn.no [8D]

Lykke til, håper dere finner et godt hjem til henne [:)]

Vi visste hvor mye arbeid det var, er vår tredje hund og hun er veldig rolig:) Men vi kjøpte henne for raskt, mista nemlig vår første hund 2 mnd før vi kjøpte denne hunden, og burde ventet mye lenger. Var fortsatt i sorgfase, og det var også den ndre hunden vår.
Hadde også en jente med kolikk og kiss og mye søvnproblemer. Vi skulle aldri gjort det, men måtte bare fylle tomrommet for den andre hunden på en eller annen måte....og ja: det var kjempe dumt!
Vi må jobbe mye mer med den andre hunden vår, for han ble vedig ulydig og utipass etter vi avlivde vennen hans. Så vi har rett og slett ikke tid til begge hundene akkurat nå!

Hvis en eier er interessant skal vi få dem på besøk hit OG dra på besøk til dem! Er ikke sånn at de bare kan komme å hente hunden[;)]

ORIGINAL: Gollemor

Den siste.

enig.

Jeg omplasserte min gjennom charlottes, det var en hannhund av "stri" rase, og en stor og bestemt herremann.
Ville at noen med kjennskap til rasen overtok han,der han fikk utløp for sin energi og jaktlyst.

Han har det kjempefint nå, får jevnlig mail av familien som har han nå!

Jeg syns forresten det virker mer seriøst når det er skrevet fra eiers side, og ikke hundens [:)]

ORIGINAL: rico

Har du kontakt med oppdretter enda. så ta kontakt med dem. kanskje dem vet om noen.

det hadde hvafall jeg gjort.
vet og det er noen oppdrettere som vil bli informert om hvor deres valper har havnet. grunnet stamtavle og slik.

Ja, skal selvfølgelig si ifra til oppdretter.
Sier fra til oppdretter når jeg legger ut annonsen slik at han vet om den og kan evt kjøpe tilbake hunden eller vet om andre som vil ha henne

Tror ikke dere gjør noe feil uansett hvilken type annonse dere går for, men personlig pleier jeg å like de annonsene skrevet fra dyrets perspektiv veldig godt :)

Du sier jo her at dere har god tid til å finne en ny eier, så jeg håper dere finner noen knakende bra folk :) møt dem personlig først, vet det er mange som bare sender hunden på et tog eller fly.... Hadde jeg ALDRI turt. Hunder skal ha gode hjem.....

Lykke til:)

Ring oppdrettern din og forklar situasjonen først, kanskje du slipp å styr med annonse.
Muli oppdretter vil kjøp hu tebake med en gang..[:)]
Ellers har det ikke noe å si om det e dokker eller hunden som skriv annonsen, syns æ. [:)]
Lykke til![:)]

Ville også kontaktet oppdretter med en gang. Kanskje di kjenner til noen som kan være interessert?
Ellers likte jeg annonsen skrevet av dere, ikke "hunden".

Kanskje skrive noe om hvilken rase det er? [:)]

Glemte å legge til overskriften om hvilken rase det er:)

Ellers hr jeg kontakta oppdretteren, og vil ikke omplassere hunden før de er klar over dette!
MEN som sagt vil vi ikke vente med å legge ut annonse, for vil ha god tid til å selge hunden og dermed vil vi ha annonsen ute lenge for å finne en god eier. Det at vi har lagt ut annonse betyr ikke at vi vil selge hunden NÅ[;)] Hunden selges KUN til rette eiere! Finner vi ikke det beholder vi hun selv.....for å sette det litt på spissen;)

Oppdretteren har selv en valp og flere hunder, så tror de ikke er intr i enda en valp(tror de har 10 hunder). MEN de har jo første rett ja:)

Back
Topp