inLove
Elsker forumet
ORIGINAL: HeDa
ORIGINAL: inLove
blandingsraser er jo kjent for å leve lenge og ha mindre sykdommer enn renrasa hunder. vi har en renrasa hund med levetid på rundt 12 år. og det er kort levetid.
men over til situasjonen så vet jeg ikke helt. hvis hunden lider så ville jeg ha avliva den. hvis ikke så ville jeg ha omplassert den[:)] men selv om du jobber så klarer vell hunden å være hjemme aleine?tenker siden den er litt gammel så trenger den ikke så mye mosjon?eller få noen til å lufte den for deg?
vi lufter vår på morgen så stikker vi på jobb så lufter vi han igjen. og dei dagene det blir til at vi blir veldig lenge vekke så får jeg noen til å komme å ta han med ut[:)]
det er sant ja.Mamma og pappa har alltid hatt blandingshunder som aldri har vært syke.
Men han her er vel ikke den "ypperlige"blandinga.Begge sliter vel litt med hud,ledd osv.
Og det merker vi godt.Har ikke telling på alle dyrlege turer med ørebetennelser med åpne sår,betennelse i huden,betennelse i pungen,eksem osv.I tilegg sliter han jo litt med leddene,påvist AD som valp og begynner å halte når vi går tur,eller rett etterpå.
han klarer å være alene ja,selv om han ikke liker det[;)]er mer min samvittighet for at jeg føler jeg gir han for lite,men i tilegg de dagene vi går mer,så blir han jo halt....
ja det finns jo selfølgelig unntak. håper dere finner den beste løsninga for dere selv og for hunden. blir jo som ett familiemedlem[:)]