omplassere eller avlive hund??

ORIGINAL: HeDa

ORIGINAL: inLove

blandingsraser er jo kjent for å leve lenge og ha mindre sykdommer enn renrasa hunder. vi har en renrasa hund med levetid på rundt 12 år. og det er kort levetid.

men over til situasjonen så vet jeg ikke helt. hvis hunden lider så ville jeg ha avliva den. hvis ikke så ville jeg ha omplassert den[:)] men selv om du jobber så klarer vell hunden å være hjemme aleine?tenker siden den er litt gammel så trenger den ikke så mye mosjon?eller få noen til å lufte den for deg?

vi lufter vår på morgen så stikker vi på jobb så lufter vi han igjen. og dei dagene det blir til at vi blir veldig lenge vekke så får jeg noen til å komme å ta han med ut[:)]

det er sant ja.Mamma og pappa har alltid hatt blandingshunder som aldri har vært syke.
Men han her er vel ikke den "ypperlige"blandinga.Begge sliter vel litt med hud,ledd osv.
Og det merker vi godt.Har ikke telling på alle dyrlege turer med ørebetennelser med åpne sår,betennelse i huden,betennelse i pungen,eksem osv.I tilegg sliter han jo litt med leddene,påvist AD som valp og begynner å halte når vi går tur,eller rett etterpå.

han klarer å være alene ja,selv om han ikke liker det[;)]er mer min samvittighet for at jeg føler jeg gir han for lite,men i tilegg de dagene vi går mer,så blir han jo halt....

ja det finns jo selfølgelig unntak. håper dere finner den beste løsninga for dere selv og for hunden. blir jo som ett familiemedlem[:)]

ORIGINAL: Terria

Har du ingen som kan hjelpe dere med å gå tur med hunden?
Evt kan du jo sette inn annonse i avisen og på nettet. Kanskje er du heldig å finner en pensjonist eller ungdom som kunne tenke seg å gå tur med han noen ganger i uken.
Jeg hadde nok ikke omplassert han.

HELT enige!!!!![:D]

Nå høres jeg sikkert kvass ut, men dette er mitt ærlige svar til deg[:)]

Jeg har ei som sliter en del med hud og eksem selv. Hun ville jeg nok likevel prøvd å omplassere fordi hun bare er 3,5 år og ikke av den nervøse typen som lett blir stressa.

Når det gjelder din hun som har disse "skavankene" så mener jeg at han ville fått det bedre om dere avliver han. Det er stressende for et dyr litt oppe i alderen å bytte hjem og flokk, og det hjelper sikkert ikke på eksem eller ørebet. heller. Han virker ganske gammel selv om han bare er 7 år.

Men det beste ville jo selvsagt vært om dere fant en løsning så han fikk være hos dere litt til[:)]

Ønsker dere lykke til med valget deres, og forstår din vurdering fullt ut[:)]

jeg syns at folk bør tenke på dette før de får seg hund.
syns det er trist at man bare kan bli lei, og ikke ha tid plutselig, og så må de gis bort eller avlives.

ORIGINAL: Reinbue

jeg syns at folk bør tenke på dette før de får seg hund.
syns det er trist at man bare kan bli lei, og ikke ha tid plutselig, og så må de gis bort eller avlives.

altså,forskjell på bli lei og at livsstilen endrer seg da[:-]Vi fikk tidligere barn enn planlagt,og nå har vi måttet kjøpe ny bil ol.noe som gjorde at jeg MÅ jobbe mye mer enn jeg gjorde.Og dermed så får man jo mindre tid også.
Jeg har hatt hund siden før jeg var født,så er oppvokst med det og viste så absolutt hva det innebar.Men mamma var hjemmeværende ogderfor gikk det fint der.Gikk fint her og når jeg jobbet mindre.Men nå er det da altså samvittigheten min fordi vi er mye borte og tildels de plagene han har som gjør at dette VURDERES.Ingenting er avgjort ennå.

Jerg ville avlivet hunden.. Det er veldig humant, og ofte det beste mener jeg.. Det går jo alltids an å gjøre et forsøk på omplassering.. Men hvis det ikke går, så går det ikke.. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet hvis du velger å avlive den, selv om det er veldig trist!

ORIGINAL: HeDa

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg ville enten ha gjort alt for å tilrettelegge, eller avlive. Dere vil slite med å finne et nytt GODT hjem som vil ta vare på alle hans lidelser.
Men hvilke raser er dette? Aldri hørt om rase med gjennomsnittsalder på 8år... St.Bernhard og Gran danois som gjerne kvelder tidligst blir jo normalt 9år.

berner sennen og golden retriver.
Mulig det er feil altså,men det jeg har blitt fortalt

pyreneer bruker også ha noe som heter 8års krisa og det kan gå bra men kan også gå dårlig..

jeg ville sjekka m omplasserings senter først [:)] mange måter de kan hjelp på [:)]

avlivning er en tøff avgjørelse, men skjønner den vegen åsså [:)]

ORIGINAL: lmk88

Ville tatt kontakt med ett omplasseringsenter og hørt hva de kan hjelpe deg med. De vet nok om du får omplassert den eller ikke..
Ønsker deg lykke til med valget [:)]

Sign[:)]

Vi var borte i samme situasjon med hunden vi hadde når jeg var mindre.. Vi omplasserte han men fikk han alltid igjen fordi han ikke klarte å være borte fra oss... Vi måtte desverre avlive han fordi jeg utviklet allergi og vi kunne ikke ha han.. Et vanskelig valg!!

Hvis han er litt nervøs og har masse lidelser hadde jeg faktisk seriøst vurdert å la han slippe. Skjønner godt tankene dine!

med de lidelsene som hunden har så ville jeg desverre ha valgt avliving istedefor omplassering.

vi endte opp med å omplassere en av hundene våre da vi fikk jente vår for 1,5 år siden, da det viste seg at hun ble veldig nervøs rundt barn(ble veldig klart mens jeg gikk gravid, da naboungene kom bort å ville kose med henne) og vi rett og slett ikke turte ta sjansen på henne sammen med små barn.
hun var ei 7 år gammel bandingstispe, og vi omplasserte via finn.no til en eldre kar med vosken unger så hun slapp å forholde seg til små barn.
Så vi så på det som en like stor fordel for henne for at hun skulle få slappe av som for oss for at vi skulle slippe å bekymre oss for om hun kom til å gjøre noe.

Se på mulighetene, et prøv å legg henne ut på finn.no og se om det er noe respons, men husk å vær 100% ærlige i annonsen i forhold til sykdomshistorie og hvorfor dere velger åå omplassere.
evt kontakt dyrebeskyttelsen i området dere bor for å høre hva deres anbefalinger er. [:)]

Lykke til uansett hva dere velger. [:)]

Back
Topp