Omgangsyken eller gravidtegn???

2+1=4

Blir kjent med forumet

Jeg ble så glad da jeg våknet i dag tidlig og var kvalm...Er 5+2 i dag og har ikke hatt noen symtomer enda, så jeg var sikker på at det var det jeg kjennte komme nå..

Da jeg kom på jobb i dag (jobber i barnehage) fikk jeg vite om opptil flere som har omgangsyken om dagen... Så at jeg har blitt smittet er jo ikke usannsynlig :(

Jeg har ikke kasta opp, men er bare kjempe kvalm. Kvalmen i dag tidlig gikk relativt fort over, men i ettermiddag har jeg vært konstant kvalm i ca 4-5 timer nå.. Orker ikke tanken på mat og jeg ligger bare i sofaen og vrir meg...

Er det vanlig å være kvalm på ettermiddag/kvelden så tidlig?? Fra forrige svangerskap kan jeg kun huske å ha vært kvalm tidlig på morningen og så fin ellers utover dagen.

Jeg håper at det er et gravidtegn og ikke omgangssyken, det orker jeg ikke nå :(((

 
Jeg er kvalm hele døgnet.. Hvis det er omgangssyken er det noen skikkelig seigliva basselusker som har holdt ut i snart to uker allerede..
 
Høres ut som det jeg var med 1 mann. da kom kvalmen mest ut på ettermiddagen.

 
hehe, da er det nok gravidtegn hos deg ihvertfall.... Men lurer fortsatt på hva som skjer i kroppen min. Håper virkelig det er et godt tegn på at alt er bra :)
 
så godt å høre.. Trodde egentlig ikke det var helt vanlig. Hører jo bare om morgenkvalmen... ikke ettermiddags/kveldskvalmen 
 
Sist svangerskap hadde jeg ei uke med morgenkvalme og ei uke med kveldskvalme ;)
Var ikke kjempekvalm og kastet ikke opp, men det kjentes godt. Før det (fra starten av, før jeg testet positivt) var jeg kvalm når jeg stressa eller var sulten.

Nå er jeg kvalm av og på gjennom hele dagen, spesielt når jeg er sulten. Heldigvis ikke veldig kvalm nå heller (foreløbig i alle fall), og jeg er litt bedre på kvelden enn på formiddagen/ettermiddagen.

Det kan funke å spise noe hvis du klarer :) Eventuelt prøv å sug på en tyrkisk pepper. Det har visst hjulpet flere venninner av meg ;)
 
Hei og takk for mange gode tips. 
Jeg kasta opp som en gris i går kveld, og lå mer eller mindre og vred meg i kvalmebølger i hele natt..i dag har det vært noe bedre, men er fortsatt temmelig kvalm. Og som du sier er det værst når jeg er sulten... Håper for guds skyld bare det er graviditeten som gjør dette...

Sist svangerskap hadde jeg helt dilla på tyrkisk pepper. gikk vel ca en pose om dagen i noen uker... :) Lurer på om jeg får det denne gangen også...håper ikke det igrunn, kan jo umulig være bra for verken meg, tennene mine eller barnet :) hehe
 
Jeg ble kvalmen når jeg var 3+3 (tok test og den var positiv), å det er kraftigest på kvelden! Jeg spyr ikke, men er konstant kvalm. Eneste gangene jeg ikke er kvalm er når jeg spiser! Å det er nok graviditets tegn og ikke influensa for min del! :) Håper det er det hos deg også! ;)
 
Back
Topp