Omgangsyke (litt dumt sp.mål. kansje)

*josefine*

Elsker forumet
Huff,her herjer omgangsyken.Tre av ongene har spydd i tur og orden nå,alle tre har ligget i over 12 timer og spydd[&:]
Hard omgangsyke,med skikkelig vonde brekkeanfall.I tillegg følger det feber med,så de har ligget/ligger utslått med det i
2-3 dager etterpå.Så  da lurte jeg på,tror dere det kan være farlig for meg om jeg får den? Er jo i uke 13 og litt nervøs for
at noe skal gå galt. Har jo hatt omgangsyke før i andre svangerskap,men har aldri vært borti en omgangsyke som har
vært så hard før.

Hei,'
Dette har jeg akkurat vært gjennom...Ikke noe særlig- men neppe farlig heller! Nå e jeg riktgnok en del lengre på vei enn deg da..
Jeg lå i et døgn med skikkelig omgangssyke- begge veier.. Og feber.  Tok noen dager før jeg kom meg, og klarte å spise skikkelig igjen. Helt forferdelig. Jeg var også bekymret og ringte jordmora. Hun sa det neppe var noen fare- .
Er det langvarig bør du selvsagt kontakte lege.
Forresten hjelper det å drikke kokt vann med salt og litt sukker i--smaker ikke godt men hjelper mot kvalmen!! Kok 1/2 liter vann, 1 teskje salt og 3 teskjeer sukker..Ha i litt saft omdet smaker fælt..

Håper selvsagt du kommer deg unna denne gangen :)

Back
Topp