Omgangssykeparanioa!

Rosebud

Flørter med forumet
Hjelpes, nå har to-åringen gått tre dager i barnehagen etter ferien og jammen har hun spydd flere ganger i kveld.

Jeg er dritredd. Jeg er skikkelig bakteriefob, selveste dronningen av antibac og vasking. Har skrubbet rundtom med både klor og desinfiserende, og vasket hendene ca hundre ganger, og nå ligger jeg og kjenner etter om jeg kaaaanskje er litt kvalm jeg også. Psyken er artig sånn ;)

Noen som vet om det er ekstra fælt å få spysyken som gravid? *banker i bordet*, er 14+5. Eller har noen supertriks for å unngå å bli syk? Innerst inne vet jeg jo at hun sikkert har smittet meg allerede, dersom hun skal smitte meg, for gud hvor ofte hun ligger inntil meg om natten, susser på meg, og drikker av samme glass...

Jaja, en ting er sikkert, morskjærligheten er sterke saker, for jeg koser henne likevel. For alle andre (kanskje unntatt gubben) hadde jeg søkt asyl for lenge siden... ;)

Ei venninne av meg hadde omgangssyken når hun gikk gravid og det gikk helt fint. Man skal bare passe på at man ikke går syk mange dager uten å få i seg næring.

Ikke så farlig. Viruset påvirker ikke fosteret - det gjør bare at du kaster opp. Og det er ikke uvanlig for gravide. Feber er heller ikke farlig å få som gravid

Jeg fikk noro-viruset når jeg var gravid med poden. Det var ubehagelig men jeg er litt "superkvinne" når jeg er gravid så klarer å forholde meg rolig.

Verre når jeg ikke er gravid, da er omgangssyken det verste jeg vet.. Sånn jeg kan få virkelig angst for det, når som helst og tro jeg får det, bare noen skriver på Face at de har det... Det er ganske slitsomt. :(

Phu lettelse å høre at det ikke er farlig for babyen om jeg skulle få det da, men håper HÅPER mannen og jeg slipper unna (han er en skikkelig baby når han er syk...). Hun har ikke kastet opp siden ett-tiden i dag, og spist og drukket litt småplukk, håper det verste er over. Kloring og antibac-manien til hu mor er nok ikke helt over enda nei.

Å som jeg forstår deg JPSK, jeg er også sånn som får helt noia, og vil låse familien inne når jeg hører/leser at det er noe som går (hvorfor p****r skal folk absolutt dele sånt på facebook liksom?!). Neste baby skal ha vaksinen ja, hjelper i alle fall noe. Smittebegrensning ;)

Jeg fikk omgangssyken da jeg var 14 uker på vei med eldste. Det var et helvete en natt, men etter det var det over.
Krysser fingrene for at du slipper unna!

Uff nå har mannen fått det, og har nettopp sovnet etter å ha spydd i en time, stakkars. Og jeg sover IKKE, helt angst for dette....

Huff da :/
Har selv helt angst for omgangssyken.
Har ikke hatt det på over 2 år nå, men jeg tror det blir helt forferdelig å få det nå ettersom jeg ikke kan kaste opp slik som alle andre. Er forferdelig å være kvalm og ikke klare å kaste opp også.

Jeg har oppdaget at det kan ta opp til 3 dager fram man blir smittet til det bryter ut.

Jeg fikk det da jeg var i uke 34 med førsteman, men fikk en mild versjon der jeg var kvalm kastet opp en gang og hadde diare i 24 timer.

Men nå går jeg jo kvalm 24-7 og "kaster opp" innimellom pga svangerskapet og det er temmelig slitsomt det også da :p
Tror jeg kanskje hadde overlevd omgangssyken ^^

God bedring til mannen din og krysser fingrene for at du berger over :)

Jeg hadde omgangssyken for to uker siden, da jeg var 14 uker på vei.. Fikk ikke i meg noe på kanskje 2 døgn, og spydde ei hel natt til ende! Det var noe skikkelig dritt, men tenkte som så at noen spyr jo i 9mnd, og likevel tar babyen den næringen den trenger, så to døgn med spying skal den vel klare! :)

Huff fyyysj :/ håper du slipper unna !! Omgangssjuka er noe av det verste..

Back
Topp