Omgangssyken

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Baah, vi har omgangssyken i hus nå. Minstemann forrige helg og er frisk nå, og på onsdag startet mannen og har fortsatt hyppig diaret :arghh:
Idag er jeg uggen, bobler i magen men har enda ikke spydd eller flydd på do. Tror jeg bare kniper igjen i håp om at jeg ikke får det selv om jeg kjenner på kroppen at det kommer sakte men sikkert.

Leser så masse på nett om at omgangssyke kan trigge fødsel og jeg kjenner at jeg freaker ut over tanken med og føde med omgangssyke samtidig:arghh::bag: Liksom ikke sånn jeg vil ha tredje og siste fødsel….

Vet jeg tar sorgene på forskudd nå:hilarious:
 
Her begynte 2 åringen å kaste opp for 1 time siden... jeg er 37+5 og skal settes igang på tirsdag. Skjønner ikke hvordan dette skal gå. 1 ting er at vi kan utsette igangsettingen med noen dager, men jeg fødte 38+3 sist gang... Livredd for at jeg eller far får omgangssyken om noen dager. Sist fikk vi det alle med 48t mellomrom... Føde med omgangssyken, i isolat eller alene har jeg ikke lyst til....
 
Her begynte 2 åringen å kaste opp for 1 time siden... jeg er 37+5 og skal settes igang på tirsdag. Skjønner ikke hvordan dette skal gå. 1 ting er at vi kan utsette igangsettingen med noen dager, men jeg fødte 38+3 sist gang... Livredd for at jeg eller far får omgangssyken om noen dager. Sist fikk vi det alle med 48t mellomrom... Føde med omgangssyken, i isolat eller alene har jeg ikke lyst til....

Feel u! Nei det er absolutt ikke fristende. Håper vi berger oss begge to:arghh: :Heartred
 
Tror fødselen min startet med omgangssyken, registrerte bare ikke sammenhengen siden den utartet seg så annerledes og kom sammen med rier, men hadde hvertfall mye oppkast fredagen, tegningsblødning samme dag, vannet gikk natt til mandag og mandag var han ute, så tror absolutt at omgangsyken kan trigge fødsel, og jeg var ikke særlig moden heller når de sjekket på lørdagen :eek:
 
Nå er det 13 timer siden siste oppkast hos 2 åringen. Vil ha lite mat og drikke og veldig slapp. Har også litt feber. Bare håper hun er ferdig med oppkastet så hun kan gå i barnehagen på tirsdag. Og krysser fingrene for at jeg og far ikke har blitt/blir smittet så igangsetting på tirsdag kan gå som normalt. Helt ok vis igangsetting på utsettes et par dager, er bare redd fødsel starter av seg selv midt i omgangssyken da...
 
Føler med dere. Vi hadde det i hus fra 4.januar til 8.januar, alle 6 smittet, og jeg har aldri vært så syk i mitt liv. Masse vonde sammentrekninger som satt nederst i magen og i korsryggen, og gråt med tanke på mulig fødsel. Treåringen begynte å kaste opp igjen i går kveld, så frykter ny runde nå. Usj.

Håper dere berger :Heartred
 
Da er vi flere.. 4 åringen min startet å spy inatt, med påfølgende diaré i hele idag. Blir svært overrasket om jeg ikke får det..
 
Håper vi alle slipper.
Lille startet å kaste opp kl 1600 i går og siste oppkast 2355. Snsrt 1 døgn siden siste oppkast og vi voksne holder pusten. Vis vi blir dårlige i morgen må jeg ringe sykehuset og utsette igsngsettingen. Må bare ikke gå i fødsel av megselv nå og det skremmer meg.
 
Håper vi alle slipper.
Lille startet å kaste opp kl 1600 i går og siste oppkast 2355. Snsrt 1 døgn siden siste oppkast og vi voksne holder pusten. Vis vi blir dårlige i morgen må jeg ringe sykehuset og utsette igsngsettingen. Må bare ikke gå i fødsel av megselv nå og det skremmer meg.
Skjønner godt at det skremmer deg. Krysser fingerene for at dere slipper hverken å utsette induksjonen eller at du går i fødsel selv nå :Heartblue
 
Håper vi alle slipper unna. Jeg har hatt 2 dager nå med ekstrem kvalme men ingen oppkast. Leser at man faktisk kan ha omgangs uten diaret og oppkast også så håper jeg er en av dem. Uansett knapt spist eller drukket siste 36 timer så håper formen snur litt i morgen :wacky:
 
Håper vi alle slipper unna. Jeg har hatt 2 dager nå med ekstrem kvalme men ingen oppkast. Leser at man faktisk kan ha omgangs uten diaret og oppkast også så håper jeg er en av dem. Uansett knapt spist eller drukket siste 36 timer så håper formen snur litt i morgen :wacky:
Sånn pleie eg ha det når dei andre får omgansgsjuko, verken spy eller diaré, men veldig kvalm og uggen. Dogg fekk eg det denna runden, rett etter nyttår. Fysj, andre gong i mitt voksna liv eg har hatt det, og som gravid var det tortur! Håpe virkelig du slipper unna ❤️
 
Her holder vi oss fortsatt friske. 29 timer siden siste oppkast på lillemor. Men jeg våknet selvfølgelig med vond hals og forkjølet. Er det mulig...
 
Back
Topp