Omgangssyken.....

Mitos

Glad i forumet
hei!!
Her har alle i hus (pappa, storesøster og mamman) hatt omgangssyken lillebror er jo vaksinert med rotavirus vaksinen, men har helt panikk nå for at han skal få omgangssyken. Er det ikke noro viruset som er den vanligste formen for omgangssyke?? Jeg ammer og minstemann nekter å ta flaske så selv når jeg var på det verste så hadde jeg han hos meg så han fikk mat.
Har helt angst nå for at han skal få det. Får meg ikke til å slippe han av syne tilfelle han kaster opp, tolker alle tegn..
Noen med erfaring? Kan den vaksinen hans beskytte mot noroviruset også?
Jeg sluttet å kaste opp tirsdags kveld, men det tok flere døgn fra storesøster var symptomfri til jeg fikk det
 
Om du og mannen er syk er det antageligvis noro ja. Voksne blir sjeldent syke av rotavirus. I og med at du ammer får baby dine antistoffer, og kan berge på grunn av det, men det er ikke farlig om han får omgangssyke heller. Bare å passe på litt ekstra.
 
Om du og mannen er syk er det antageligvis noro ja. Voksne blir sjeldent syke av rotavirus. I og med at du ammer får baby dine antistoffer, og kan berge på grunn av det, men det er ikke farlig om han får omgangssyke heller. Bare å passe på litt ekstra.

Men de antistoffene fra meg de kommer vel etter at jeg er symptomfri? At da har jeg dannet antistoffer mot det noroviruset?
Nei, er nok ikke farlig at han får det men grusomt når de små, hjelpeløse skal få det. Er helt grusomt å ha!
 
Men de antistoffene fra meg de kommer vel etter at jeg er symptomfri? At da har jeg dannet antistoffer mot det noroviruset?
Nei, er nok ikke farlig at han får det men grusomt når de små, hjelpeløse skal få det. Er helt grusomt å ha!

Antistoffer blir jo dannet så fort kroppen din prøver å bekjempe sykdommen, så melka har nok vært proppet med antistoffer hele tiden mens du har vært syk. Tipper han berger jeg, såfremt dere har vært nøye med hygienen.
 
Antistoffer blir jo dannet så fort kroppen din prøver å bekjempe sykdommen, så melka har nok vært proppet med antistoffer hele tiden mens du har vært syk. Tipper han berger jeg, såfremt dere har vært nøye med hygienen.

Har prøvd så godt det lar seg gjøre med hygienen..vaska hender, spritet etterpå, alt av sengkle, håndklær, dyner er vasket. Vasket flater jeg vet er tatt på.
 
Hadde omgangssyke selv og skjønte ikke at det var det før det hadde gått to dager pga jeg bare var slapp, kvalm og hadde feber først. Fikk etterhvert oppkast og diare. Ammet hele tiden og hun ble ikke syk.
 
Back
Topp