Omgangssyken

Lykke2014_2018

Betatt av forumet
Hei, jeg fikk dessverre omgangssyken på lørdags natt. Jeg er i uke 38, og det var forferdelig må jeg si. Fra før sleit jeg med lavt blodtrykk. Jeg er litt bedre i dag, men prøver å drikke masse vann og saft. Men kjenner fortsatt at jeg er blekk og svimmel. Har dere noe råd og tips til meg?

Huff, det er den verste sykdommen og sikkert enda verre når man er gravid i tillegg. Spis litt potetgull/ salt kjeks/ noe annet salt, så binder kroppen mer væske.
God bedring ❤️

Heller eplejuice og saft enn vatn. Drikk ofte (ikkje mykje i gongen), potetskruar/friench fries er populært her i huset! Og salte kjeks!
God bedring:Heartred

Hva skjer om fødselen starter når man har det? Har to små og tør nesten ikke sende dem i barnehagen med redsel for å få den hersens syksomnen!

Hva skjer om fødselen starter når man har det? Har to små og tør nesten ikke sende dem i barnehagen med redsel for å få den hersens syksomnen!

Min forrige fødsel starter nok antakelig pga omgangssyke. Lå å spydde hele natt til onsdag, og fikk rier på kvelden.. lille ble født torsdag.
De tok meg inn på føden som vanlig, og var bare ekstra påpasselig med håndhygiene. Var helt utmattet når jeg gikk i fødsel (pga lite mat/væske og dårlig søvn på 3 netter...da størstejenta fikk det dagen før meg).. men det helt gikk fint, og man klarer å samle krefter til fødsel.

Pappaen fikk omgangssyken når vi la på barsel (lille var 2 dager). Så han måtte dra hjem fra sykehuset dagen før oss. Heldigvis skal det mye til for at baby blir smittet.

Min forrige fødsel starter nok antakelig pga omgangssyke. Lå å spydde hele natt til onsdag, og fikk rier på kvelden.. lille ble født torsdag.
De tok meg inn på føden som vanlig, og var bare ekstra påpasselig med håndhygiene. Var helt utmattet når jeg gikk i fødsel (pga lite mat/væske og dårlig søvn på 3 netter...da størstejenta fikk det dagen før meg).. men det helt gikk fint, og man klarer å samle krefter til fødsel.

Pappaen fikk omgangssyken når vi la på barsel (lille var 2 dager). Så han måtte dra hjem fra sykehuset dagen før oss. Heldigvis skal det mye til for at baby blir smittet.
Huff det høres forferdelig ut! Så tøff du er! Men godt det gikk bra da:)

Hvordan gikk det med deg? Håper du er bedre nå:Heartred

Hei, så hyggelig at spør. Jeg har mye bedre i dag, men sleit veldig med lavtblodtrykk i noen dager med kvalme som fulgte med. Jeg har drukket masse vann og spiste mye saltstenger. Men det var virkelig tøffe dager, og håper ikke resten av familien har blitt smittet. Håper også å ikke bli smittet igjen. For det var mulig visstnok. Jeg har blitt i tillegg helt hysterisk av hygiene[emoji17] I dag er det 2 uker til termin[emoji85]
God jul og godt nytt år [emoji320][emoji319]

Takk[emoji254] mye bedre, men i dag begynte jeg å hoste. Nå ligger jeg med kroppsverk og vondt i halsen. Håper ikke jeg får feber, da min sønn sleit med høyt feber hele igår natt[emoji17]
Huff da, prøv å koke ingefær, honning og hel sitron. Smaker grusomt, men den hjelper. Og sliter du med svimmelhet, så skaff deg jerntilskudd. Så håper jeg resten av jula blir bedre :oops:

Huff da, prøv å koke ingefær, honning og hel sitron. Smaker grusomt, men den hjelper. Og sliter du med svimmelhet, så skaff deg jerntilskudd. Så håper jeg resten av jula blir bedre :oops:
Jeg elsker te kokt på ingefær, med honning og sitron! [emoji1]

..men har forstått det sånn at ingefær er på nei-listen, så det har jeg dessverre unngått så langt i graviditeten [emoji85]

Jeg elsker te kokt på ingefær, med honning og sitron! [emoji1]

..men har forstått det sånn at ingefær er på nei-listen, så det har jeg dessverre unngått så langt i graviditeten [emoji85]
Er den på nei listen? Har aldri hørt om det:wideyed: men nå har jeg ikke fulgt den nei listen så veldig:facepalm: jeg spiser bare fersk mat, for jeg er så sabla kresen når jeg er gravid :angelic:

• Ingefærprodukter nevnes ofte i forbindelse med svangerskapskvalme. Det finnes få studier på sikkerheten ved bruk av ingefær under graviditet, men opptil 1 gram i døgnet fordelt på flere doser anses som trygt. Hentet fra apotek sine sider.
Så lenge man ikke spiser store mengder så er det ikke farlig :) tror ikke vi skal knase i oss hele ingefær :hilarious:

Back
Topp