Omgangssyken

Forglemmegeii

Blir kjent med forumet
Har hatt oppkast i et døgn nå og får fortsatt ikke i meg noe væske uten at det kommer opp i ekspressfart. Har også hodepine og synsforstyrrelser. Noen som vet hvor lenge man kan gå sånn før det begynner å påvirker den lille i magen? De tar jo som regel det de trenger, men hva om det ikke er mer å hente?

Tror jeg ville tatt en telefon til legen eller jordmor å hørt om det. Barnet skal ta det den trenger. Men er jo ikke bra hvis du ikke får i deg hverken vått eller tørt uten at det kommer opp igjen ..

Jeg hadde omgangssyken i helga. Kjipt, men går som regel fort over. Skulle til å skrive "så lenge du har våte bleier" :p Nei, men altså, så lenge du ikke viser tegn til å være dehydrert (konsentrert urin osv. Google det) så går det nok bra. Husk at du fint kan ta paracet hvis du har vondt i hodet. Drikk små mengder væske ofte. Mye væske på en gang = oppkast. Barnet tar næring fra kroppen din, selv om du ikke klarer å holde på mat. God bedring. Er noe dritt med omgangssyke!

Jeg har forresten vært syk med lungebetennelse, bihulebetennelse og omgangssyke de siste tre ukene. Nå har jeg fått bihulebetennelse nok en gang også. Man får jo ikke i seg mye mat med infeksjon i kroppen, men var hos legen nå tidligere i dag, og hun var ikke bekymret for babyen. Den tærer på meg den :)

Om du går over 24 timer uten å beholde noe væske så burde du nok be om hjelp. :) Når man kaster opp all væske så kan det være lurt å prøve bare én teskje av gangen. Farris med eplejuice kan være bedre enn vann. Og lunkent vann kan være lettere enn kaldt vann. Det blir litt å prøve seg frem. Omgangssyke går vanligvis fort over, håper du merker bedring veldig snart.

Takk for tips og svar jenter :) Brekningene satte i gang noen voldsomme kynnere så jeg fikk beskjed om å komme inn til kontroll. Da fikk jeg væske og noe sukkergreier i samme slengen. Kviknet fort til da :) Vann lageret var nok ikke store greiene før jeg ble syk heller, for jeg må innrømme at jeg har vært dårlig på å drikke i julestresset!

Back
Topp