Omgangssyken ;( !

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Og der våkna 4 åringen med sprutoppkast og diaré :(
Håper ikke hele familien får det nå , spesielt ikke lille på 4 uker.
Er det mulig å ikke bli smittet?

Ush, verste som er det der altså :(

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Når eldste hadde det på nyåret (hadde akkurat fylt 3 år og mellomste var ca 4 mnd) så smittet hun ingen andre (heldigvis).. jeg var veeeldig nøye på å sprite hendene mine etter jeg hadde vært bortpå hun og spritet dørhåndtaker osv.. var vel det eneste jeg kunne gjøre:P men det funka (tror jeg):)

☆★hilsen meg★☆

Så heldig da:)! Fant akk ut at vi er tomme for atibac :( men vasker godt med såpe iallfall. Håper virkelig ikke det smitter videre :(

Jada helt mulig. Antibac hjelper ikke uansett, den er ikke sterk nok for noroviruset. Det KAN være rotaviruset barnet har, og det smitter stort sett ikke voksne. Men holde den lille på avstand. Er det noro, så er hygiene alfa og omega. Alt av tøy som får spy eller avføring på seg må rett i vaskemaskin på 60 grader. Vann med bittelitt klor oppi dreper viruset. Vask badet før dere andre er på do, i hvert fall der 4 åringen har tatt på eller gjort fra seg på. Vask henda i klorblanding etter dere har tørket spy/diare. Har dere munnbind dere kan bruke når dere tørker så er det supert, samme med latexhansker. Hilsen hun med oppkastfobi som har gjort grundige undersøkelser for hvordan man skal unngå å bli smittet :P Lykke til!

Såpass ja..:/ uansett god håndhygiene, så får tiden vise :)

Han har ikke hatt diare eller mer oppkast nå, men ligger flat på sofaen, bleik og vil ikke spise. Da må det jo være omgangssyken? Jeg er iallfall sånn som bare kaster opp den ene natta og så er d slutt på det, bare kvalm og dårlig ett par dager. Men har en sønn som (heldigvis!) aldri blir syk, sist han hadde omgangssyke var han 4 mnd.:-)

Det går endel omgangssyke rundt nå, så vil nok tippe det er det ja. Jeg flyr bare på do når jeg har det. Kasta opp to ganger i hele livet mitt av noroviruset. Nå har jeg forsåvidt ikke hatt det på 12 år da, men de gangene jeg har hatt det har det stort sett bare vært diare en natt og uggen form et par dager etterpå.

Så heldig da:)! Fant akk ut at vi er tomme for atibac :( men vasker godt med såpe iallfall. Håper virkelig ikke det smitter videre :(

Får håpe resten (og hvertfall minste) slipper unna;) såpe hjelper nok en del det å.. er jo mest avføringen smitten ligger.. og noe i oppkast;)

☆★hilsen meg★☆

Får håpe resten (og hvertfall minste) slipper unna;) såpe hjelper nok en del det å.. er jo mest avføringen smitten ligger.. og noe i oppkast;)

☆★hilsen meg★☆
Ja håper virkelif det:) Poden er mye bedre form nå, og ingen av oss andre er blitt dårlige enda, og nå er d snart gått 24 t siden han fikk det, så da burde kanskje vi blitt syke nå om vi har blitt smittet? :) håper på en rolig natt iallfall;)

Ja håper virkelif det:) Poden er mye bedre form nå, og ingen av oss andre er blitt dårlige enda, og nå er d snart gått 24 t siden han fikk det, så da burde kanskje vi blitt syke nå om vi har blitt smittet? :) håper på en rolig natt iallfall;)

Dessverre så er han smittsom i 48 timer fra han er symptomfri, og det kan gå 48 timer fra dere blir smittet til det bryter ut. Derfor man skal holde seg hjemme 48 timer etter man er frisk.

Dessverre så er han smittsom i 48 timer fra han er symptomfri, og det kan gå 48 timer fra dere blir smittet til det bryter ut. Derfor man skal holde seg hjemme 48 timer etter man er frisk.
Æsj :( Tror jeg har blitt smittet .. blitt litt mange turer på toalettet gitt.. vil bare ikke få oppkast, har helt angst for å spy :confused:

Tull og tøys. Kjenner til flere familier med samme hygieneregimet vi har, og der sprer det seg særdeles sjeldent til flere familiemedlemmer. Kun når de minste spyr utover foreldrene at en av de da får det.

Noro er ekstremt virulent. Man trenger kun 17 viruspartikler for å bli syk. Viruset overlever i opptil 10 dager på overflater som dørhåndtak og man er immun i kun 2-3 mnd etter man har hatt det. Bor man under samme tak skal det GODT gjøres at noen slipper unna. På institusjoner settes det igang isolasjon og smitteregime, men selv da sprer det seg.

Noro er ekstremt virulent. Man trenger kun 17 viruspartikler for å bli syk. Viruset overlever i opptil 10 dager på overflater som dørhåndtak og man er immun i kun 2-3 mnd etter man har hatt det. Bor man under samme tak skal det GODT gjøres at noen slipper unna. På institusjoner settes det igang isolasjon og smitteregime, men selv da sprer det seg.
Jeg vet, noro er min verste fiende i forhold til fobien. Allikevel er det 12 år siden sist jeg hadde det. Og mannen har hatt det. Jeg klorer alt han tar på, og han har adgang forbudt i første etasje så lenge han er smittsom

Jeg vet, noro er min verste fiende i forhold til fobien. Allikevel er det 12 år siden sist jeg hadde det. Og mannen har hatt det. Jeg klorer alt han tar på, og han har adgang forbudt i første etasje så lenge han er smittsom

Ja, noro er helt grumsomt! Hatt det to år på rad nå.... I det jeg klamret meg fast over doringen spurte jeg meg selv; er dette eller å føde verst? Jeg vet sannelig ikke....

Back
Topp