Omgangssyken

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Er det vanlig at barna kan kaste opp bare 1 gang og så er det over?
T kastet opp i natt (helt sinnsykt mye...!) og har vært helt fin siden det, fin form og spiser og drikker greit.
Tør ikke helt å stole på at det er over men, før har det gjerne kommer flere runder, men jeg forstår at det kan angripe veldig forskjellig fra gang til gang :)

Den gangen Henry hadde det, kastet han bare opp en gang, men hadde masse masse masse bleier i flere dager. Ellers i fin form.

sebastian spydde 3 ganger veldig tett. alt over på 2 timer...han var litt småbleik helt på starten av dagen etter oppkastet, men kom seg rimelig fort, og var helt i farta når kl var 12 på dagen.

Har ikke bommet noe andre veien heller..
Heldige denne gangen ser det ut til.
Så ut som at han hadde spydd hele natta i senga si, i gjengjeld :-p

Karina spydde 3 ganger på fredag. Trodde ikke det var omgangsyken for hun var i så god form og ikke noe diaré. Men skjønte raskt natt til søndag at det var det hun hadde hatt. Da var det min tur....

I barnehagen der jeg jobber, har omgangssyken vært litt sånn.

Noen har bare hatt oppkast/diare en gang, blir sendt i bhg og så kaster de opp igjen etter et par dager [:)]

Og de har også vært i så god form imens de har vært syke....

Er det 48 timers regel i bhg der han går eller?

jeg er litt usikker på hva denne barnehagen praktiserer, men JEG har 48-timersregel på diare og oppkast, så han blir hjemme i morgen også, lengre om det kommer noe mer.
Var litt løs i bleien nå, men synes ikke det kan kalles diare egentlig.
Synes det er håpløst å sende ungene for raskt tilbake til bhg, blir aldri kvitt det da....

ORIGINAL: Zol80

Karina spydde 3 ganger på fredag. Trodde ikke det var omgangsyken for hun var i så god form og ikke noe diaré. Men skjønte raskt natt til søndag at det var det hun hadde hatt. Da var det min tur....

Sånn hadde min eldste det også. Men både jeg og min mann har vært dårlig, så hun må ha hatt det... Og jeg spydde bare 1 gang, men var i dårlig form en hel dag etterpå...

ORIGINAL: Fru H

jeg er litt usikker på hva denne barnehagen praktiserer, men JEG har 48-timersregel på diare og oppkast, så han blir hjemme i morgen også, lengre om det kommer noe mer.
Synes det er håpløst å sende ungene for raskt tilbake til bhg, blir aldri kvitt det da....

Det er lurt å holde hjemme ja [:)] hadde bare alle tenkt sånn...

God bedring til han da [:D]

Tror det er vanlig, ja. Vi hadde omgangssyken hele gjengen i jula! 11 av 12 stykker fikk det, men de fleste kidsa kasta bare opp en eller to ganger, så var de i farta igjen... heldige sånn, de små [:D]

ORIGINAL: *trinemor*

ORIGINAL: Fru H

Det er lurt å holde hjemme ja [:)] hadde bare alle tenkt sånn...

God bedring til han da [:D]

Ja, vi hadde i utgangspunktet planlagt å ha fri i morgen, men hadde hatt han hjemme uansett. I tillegg til smitten kan det jo fint hende han er uvel, selvom han virker frisk. Vet selv at slikt kan henge igjen lenge [>:]

Back
Topp