Omgangssyken tips

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Da har hele huset vært igjennom omgangssyken denne helga. Eldtse på 3 fikk den fra midnatt og holder på enda med oppkast og diare. Selv ved drikke av kun vann, så kommer det opp.

Noen med vidundertips? Denne omgangssyken er noe av det vørste jeg har vært borti
 
Håndvask, grundig. Kloring av badet. (og med en treåring tipper jeg vaskemaskinen får kjørt seg, håndklær og sengetøy, minst 60 grader)

Små slurker med vann. Bare en skje om gangen. Ikke drikke mye, bare bittelitt.

Dersom det er fare for uttørring, kombinasjonen av farris og eplejus, vi kalte det trylledrikk og serverte med sugerør.

God bedring.
 
Bytte håndklær ofte.
Legge på putevar og putetrekk på forhånd på ekstraputer- og dyner om dere har, og legge frem laken på forhånd - slipper mer ekstraarbeid enn nødvendig om natten hvis det kommer oppkast i senga.
Madrassbeskytter/tisselaken til voksenseng også, her pleier eldste å komme til vår seng når han er syk.
 
Her har vi kledd inn sengene til alle i håndklær på forhånd sånn at det bare er å dra av etter hvert.

Og bruke "tisselaken" på alle senger hele tiden. IKEA har sånn madrassbeskytter som er som et laken, bare med et lag på undersiden som ikke slipper væske gjennom.
Ikke klam eller noe.

Ellers er det bittelitt å drikke om gangen, evt noe salt kjeks eller potetgull

Loff feks er også lettfordøyelig når man orker å spise igjen.
 
Klor! Og mere klor!
 
Vær nøye med håndvask! Desinfiser både hender, dørhåndtak og andre plasser som blir mye "klassa på". Ellers har jeg vokst opp med at cola og salte chips/kjeks er bra for det binder magen. Lykke til og god bedring :happy:
 
GEM pulver, vaske med klor og når det begynner å blu bedre så spise godt kokt ris og loff.
 
Vask med klor, ikke alkohol basert desinfeksjons middel for de har ikke noe god effekt (vanlig såpe har bedre effekt). Vær nøye med håndvask. Når du blir bedre spis og drikk lite, men ofte. Samme hva du drikker eller spiser så lenge det er noe du klarer å beholde.
 
Back
Topp