omgangssyken....hva skal vi gjøre??

Nesly

Juni 12s friske pust
Typisk...han minste har fått omgangssyken og spyr 10 min før vi skal i familieselskap.
Er det "greit" at jeg og de eldste barna går og mannen er hjemme med han minste?
Eller bør vi alle bli hjemme i sikkerhets skyld?

Har vel gjerne dratt allerede men dere er smittet før det bryter ut trodde jeg så da kan dere smitte videre..

Kan jo ikke tenke hvisomatte, så vi ville reist. Har vært på jobb (sykehus) tidligere jeg som barna har spydd dagen før, prata med sjefen og det var greit. Ble aldri syk selv :-)

Man holder jo ikke hele familien hjemme fra jobb og skole/barnehage bare fordi 1 har blitt syk. Det blir det samme her, en er hjemme med den syke og resten reiser.

Jeg ville gått, med mindre det er fare for helsa til noen som bor der om de blir utsatt for smitte. (Tenker da type kreft o.l.)

Man kan ikke holde seg hjemme fordi om noen andre er syke.

Vi var i familieselskap der en far kom med to barn. Moren lå hjemme med omgangssyke. Nå, tre dager etter, er vi 6 stk som har blitt smitta.. De ble jo selvfølgelig syke og var smitta før de dro i selskap.. Så jeg skulle ønske de ikke hadde kommet.. For å si det sånn..

Jeg ville ha ringt til vertskapet å sagt det som det var. En er syk, resten friske, vil dere ha besøk av oss? Så får dem bestemme seg om de ønsker å ha dere der.

Vi reiste til svigers pa julaften.. da var vi blitt friske for en dag eller to siden... de ble alikevell smittet. Alle 5 som bro deer. sa man er aldrig fredet for a ikke smitte , bli smittet uansett ....

Back
Topp