Omgangssyke

Bkno3764782

Flørter med forumet
Nokon som har hatt omgangssyke i svangerskapet? Regner med at baby får det som trengs, men blir jo litt bekymra 2.døgnet med minimalt av mat og drikke. Klarer ikkje holde på det heller. Har svangerskapsdiabetes så eg prøver å ete den rette maten, men ender opp med salte kjeks...tenker alt er bedre enn ingenting? Passe lei no!

Hele familien hadde omgangssyke her for 2 uker siden. Skikkelig ille runde. Jeg var borte fra jobb hele uka. Noen gravide spyr jo jevnt sekv uten omgangssyke. Barna deres klarer seg. Jeg ville ikke bekymret meg. Det var tidlig med svangerskapsdiabetes allerede. Jeg regner med å ha det i andre halvdel av svangerskapet.

Jeg har hatt «omgangssyke» siden september, og bebis har det bare bra. Du trenger nok ikke bekymre deg for den lille. Bare ta vare på deg selv, så kommer nok form og matlyst tilbake :)

Jeg tenker også at baby fint klarer seg en liten stund mens mor har omgangssyke - bare tenk på alle de som spyr konstant. Her spyr jeg fortsatt jevnlig i uke 18, men ikke så jeg går glipp av viktige næringsstoffer. Men spiser vesentlig mindre (og mindre næringsrikt) enn før svangerskap - men det går vel bare utover meg selv..

Har tenkt på dei som kaster opp kortare og lengre perioder...det er jo som de seier, at det går bra. Baby sparker som normalt så eg får berre ta tida til hjelp. Eg har ikkje fått påvist sv.dia, men har kontrollmålt på egenhånd sidan eg hadde apparatet og sett at karbohydrater og søtsaker kan gje for høgt blodsukker, så regner med at eg er veldig i faresona.

Back
Topp