Omgangssyke

Mammaigjenkanskje

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Som om ikke omgangssyke er forferdelig fra før, så kan jeg nesten tenke meg at det er verre tidlig i svangerskapet når man allerede er kvalm.. Men er dette farlig for den lille?
Sønnen min kom hjem i dag, og 6 stk i klassen hans hadde blitt sendt hjem pga oppkast i dag! Bare venter på at det skal komme hit nå!!
 
Ikke farlig med vanlig omgangssyke. Det eneste man skal være obs på er om man får i seg nok væske og ikke blir dehydrert. Da trenger man sykehusinnleggelse.
 
Har hatt et par omganger selv denne gangen, og som nevnt over så er det ikke farlig, men pass på å få i deg nok væske så du ikke blir dehydrert. I høst lå jeg rett ut ca en uke og fikk ikke i meg annet enn loff og vann. Gikk ned 3 kg på den uka, men de kom fort på igjen når jeg ble frisk :)
 
I forrige svangerskap hadde jeg omgangssyken to ganger etter hverandre med et par dagers mellomrom, rundt uke uke 35-36. Helt grusomt når man er diger, og har konstant halsbrann:hungover: Men er ikke farlig da heldigvis;)
 
Jeg hadde skikkelig omgangssyke (evt alvorlig matforgiftning) for 2 uker siden :sick009, og jeg er høygravid. Fikk jo ikke i meg verken vått eller tørt, og fikk feber som steg og steg. Endte med legevakt og til slutt sykehuset. Feber gjorde at hjertefrekvensen til den lille var høy, det er ikke uvanlig at der skjer men er ikke helt bra. Fikk masse intravenøs veske og febernedsettende, og normaliserte hjertet til babyen seg.

Så omgangssyke i seg selv er ikke farlig. Mennhøy feber kan påvirke barnet, samt at man bli veldig dehydrert
 
Uff, omgangssyke er jo virkelig forferdelig! Håper på kjapp bedring! Husk å drikke masse væske!:)
 
Back
Topp