Omgangssyke

Meteora

Blir kjent med forumet
Jeg ligger nede for telling med omgangssyke. Er så redd for å smitte min lille kar på 6 uker. Heldigvis er mannen min hjemme fra jobb og avlaster meg. Jeg ammer ikke, så min lille kar for kun MME. Er derfor ekstra bekymret for smitte....

Hva ville dere gjort i min situasjon?
 
Jeg ligger nede for telling med omgangssyke. Er så redd for å smitte min lille kar på 6 uker. Heldigvis er mannen min hjemme fra jobb og avlaster meg. Jeg ammer ikke, så min lille kar for kun MME. Er derfor ekstra bekymret for smitte....

Hva ville dere gjort i min situasjon?
Antibac til tusen og bare holdt meg mest mulig unna lille til det er over. Være svært nøye med hygiene. Se an samsoving i noen dager. :)
 
Jeg ligger nede for telling med omgangssyke. Er så redd for å smitte min lille kar på 6 uker. Heldigvis er mannen min hjemme fra jobb og avlaster meg. Jeg ammer ikke, så min lille kar for kun MME. Er derfor ekstra bekymret for smitte....

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Jeg fikk også dette når barnet mott var litt over seks uker. Fikk du det etter at han hadde tatt rotavirus-vaksine? Jeg fikk 4 dager etter dette, så tenker det kan ha sammenheng.. føler seg hjelpeløs når man blir syk og har liten baby. God bedring!
 
Jeg fikk også dette når barnet mott var litt over seks uker. Fikk du det etter at han hadde tatt rotavirus-vaksine? Jeg fikk 4 dager etter dette, så tenker det kan ha sammenheng.. føler seg hjelpeløs når man blir syk og har liten baby. God bedring!
Sammenheng med at babyen fikk vaksine? Hvorfor tror du det?
 
Jeg fikk også dette når barnet mott var litt over seks uker. Fikk du det etter at han hadde tatt rotavirus-vaksine? Jeg fikk 4 dager etter dette, så tenker det kan ha sammenheng.. føler seg hjelpeløs når man blir syk og har liten baby. God bedring!

Hvordan kan det ha en sammenheng?
 
Fordi det er levende virus i vaksinen og det står at man bør være ekstra nøye ved hygienen ved bleieskift o.l etterpå, gjetter jeg? :)
 
Helt korrekt. Helsesøster her påpekte at vi måtte være ekstra nøye med håndhygienen ved skift av bleier etter vaksinen ;-)
Ah, min helsesøster antok sikkert at vi husket det fra forrige gang. Det gjorde jeg altså ikke :p
 
Jeg fikk også dette når barnet mott var litt over seks uker. Fikk du det etter at han hadde tatt rotavirus-vaksine? Jeg fikk 4 dager etter dette, så tenker det kan ha sammenheng.. føler seg hjelpeløs når man blir syk og har liten baby. God bedring!

Jeg ble syk før han tok vaksinen! Begynner heldigvis å komme meg til hektene igjen nå, men sliter fortsatt med magen og matlysten. Skikkelig gjenstridige greier dette. Heldigvis har min lille kar og min mann holdt seg friske :)
 
Ah, min helsesøster antok sikkert at vi husket det fra forrige gang. Det gjorde jeg altså ikke :p

Litt treig på avtrekkeren her. Men ser andre har svart. Var det helsesøster sa til oss ja. Så lurte på om det kan være det som har skjedd. I ettertid har både typen og lillegutt hatt spysyken... men det kom så lenge etterpå at tror ikke det kan ha hatt sammenheng. Jeg krysser fingre for at jeg selv ikke får det i løpet av de neste dagene...
 
Antibac til tusen og bare holdt meg mest mulig unna lille til det er over. Være svært nøye med hygiene. Se an samsoving i noen dager. :)
Vær forsiktig med bare antibac ved omgangssyken, da er det vann og såpe som gjelder, er det som tar knekken på det ;)
 
Back
Topp