Omgangssyke

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Stakars liten har fått omgangssyke:-( Storesøster begynte å spy natt til torsdag og spydde mye og ofte frem til morgenen, da var hun ferdig. Mannen ble syk på jobb i dag og lillesøster rundt leggetid. Trodde først at hun hadde gulpet, men hørte seinere hosting og sutring i babycallen, kom opp og hele bakhodet var tilgriset:-/ Har til nå kastet opp 5 ganger. (Kjenner at jeg er urolig i magen selv, samt småkvalm, dette kan bli en morsom natt... Har ikke hatt omgangssyke siden jeg gikk i 9., så er vel kanskje på tide:p )

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg bør gjøre det med lille? Ammet etter første og såvidt etter andre runden med oppkast, siden har hun sovet og kastet opp et par ganger til (ikke like mye alle gangene). Skal prøve meg på en ny runde med amming, og håper at hun holder på det:)
 
Stakkars lille :( det viktigste er å amme mye og passe på at bleiene er våte. Ha lav terskel for legekontakt da de små lett blir dehydrert. God bedring til dere alle!!!!
 
Stakkars lille :( det viktigste er å amme mye og passe på at bleiene er våte. Ha lav terskel for legekontakt da de små lett blir dehydrert. God bedring til dere alle!!!!
Taķk:) Viste seg at jeg hadde rett, ble smittet jeg også, men det har gått overraskende greit til nå *bank i bordet* mtp syk baby. Ble til at jeg ringte legevakten rundt 12, da nektet hun å ta puppen og forsøket på å få i litt via transprøyte endte med øyeblikkelig brekninger og oppkast :-/ Fikk beskjed om at jeg kunne gi litt vann, om så bare noen dråper, det ble mer akseptert enn mm. Har nå pumpet ut 180ml fra den ene puppen, snakk om spreng! Hun hadde ikke fått på den siden siden 7, og høytrykkspyling ender jo med gulp på en god dag :p Håper hun vil ha litt mer nå, storesøster kastet opp i 7 timer og var ferdig med det, så håper lille følger samme spor.
 
Er det mulig?! Kan se ut til at lille har fått omgangssyken igjen!:-( 2 uker siden sist. Kastet opp i ett sett nå siden 9, og nå sover hun i armene mine mens jeg venter på neste runde. Lurer på om hun har klart å smitte seg selv? Nå skal vertfall lekene få seg en runde i maskinen. Vurderer å sitte oppe i natt å se film med henne i armene, da har jeg vertfall kontroll. Så håper vi at ingen blir smittet (men med vår flaks blir vi vel smittet hele gjengen:-/).
 
Ånei, så kjedelig.. Satser på at det går fort over,og at det ikke blir mer enn det var ikveld ;) god bedring!
 
Back
Topp