Omgangssyke

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Jenta vår på 1,5 år har fått omgangssyke. Hvordan Gjør dere de om natten ? Vil ikke la hun sove alene, men redd vi ikke skal våkne av att hun kaster opp om natta heller. Det er for det meste bare slim som kommer opp nå, men hun har det enda veldig ubehagelig..

Så lenge barnet kaster opp så sover jeg omtrent ikke. :P mens det står på som værst sitter vi i sofaen, hun ser tv/sover og jeg passer på.

Når hun var så liten sov hun inne hos oss når det ikke kom så ofte. La henne på håndklær i mi seng og lå med balje klar. Alternativt kan man ta en madrass og legge seg på gulvet på barnets rom. Som regel sutra hun litt før det kom, så jeg rakk alltid frem med baljen.

Jeg synes iallfall det er best å være i samme rom som barnet, slik at jeg rekker frem med balja og hun ikke blir liggende alene.

Masse god bedring!

Rekker du da å våkne av att de begynner å kaste opp? Før de har kastet opp utover alt ?
Både og. En gang våknet jeg av at guttungen satt i sengen og kastet opp på dyna.
En annen gang sov jeg så lett av jeg våknet med en gang jeg hørte at de var våkne.

Lurt å ha noen håndklær i sengen kanskje? Og en bøtte klar.

Jeg pleide å våkne av en spesiell lyd som kommer rett før de begynner å kaste opp. Vi lå med fotenden med bøtte klar.

Takk for fine svar, det Har gått fra og være 7 ganger på 1 time til å være kanskje 2. Så håper det roer seg, hun ligger helt stille å sove til rett før det begynner, da beveger hu på seg og lager litt ulyder..

Back
Topp