Omgangssyke?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Barnet mitt lå å sov ved siden av meg, og begynte plutselig å svelge masse.. Plutselig kastet hun opp masse.... Så gikk det 30 min til å kastet opp enda en gang .... Ikke feber, diaré eller dårlig allmendtillstand. Masse energi. Kan det være noe annet? :(

Det kan godt være omgangssyken.
Men uansett, barn skal holdes hjemme fra bhg og skole 48 timer etter sist oppkast!
Masse god bedring, uansett hva det er håper jeg barnet ditt blir fort friskt :)

Det kan godt være omgangssyken.
Men uansett, barn skal holdes hjemme fra bhg og skole 48 timer etter sist oppkast!
Masse god bedring, uansett hva det er håper jeg barnet ditt blir fort friskt :)
Takk. Håper det :( og håper ikke jeg blir smittet. Skal til England onsdag morgen. Typisk altså. Aldri hatt det før :(
Har ikke vært i bhg på 10 dager pga forkjølelse. Hun har hostet mye og hatt mye slim. Og håper det bare er det!

Her hadde vi omgangssyken med kun oppkast alle sammen. Vi kastet opp en gang hver :-)

Her hadde vi omgangssyken med kun oppkast alle sammen. Vi kastet opp en gang hver :-)
Når var dette? Tror det er noe som går nå :(
Kaster opp ca hver halvtime. Løper deretter rett i sofaen.... Og prater som om ingenting har skjedd. Merkelig. Husker da jeg hadde det som liten, så lå jeg strøken :(

Når var dette? Tror det er noe som går nå :(
Kaster opp ca hver halvtime. Løper deretter rett i sofaen.... Og prater som om ingenting har skjedd. Merkelig. Husker da jeg hadde det som liten, så lå jeg strøken :(
Ca 1 1/2 uke siden, om jeg husker riktig. Det gikk i barnehagen, veldig smittsom runde. Første gangen vi har fått det i hus.
God bedring, og lykke til med turen din. Krysser fingrene for at du kommer deg ivei :-)

Ca 1 1/2 uke siden, om jeg husker riktig. Det gikk i barnehagen, veldig smittsom runde. Første gangen vi har fått det i hus.
God bedring, og lykke til med turen din. Krysser fingrene for at du kommer deg ivei :-)
Tusen takk :) Håper isåfall det blir like mildt og raskt som hos dere!
Håper jeg også kommer meg avgårde :)

Takk. Håper det :( og håper ikke jeg blir smittet. Skal til England onsdag morgen. Typisk altså. Aldri hatt det før :(
Har ikke vært i bhg på 10 dager pga forkjølelse. Hun har hostet mye og hatt mye slim. Og håper det bare er det!
Sånn er jenta vår å, har fått henvisning til sykehuset å snakka med legevakten. Men dette har påtatt lenge hos oss da

Vesla har hatt spysjuka to ganger på to-tre uker. Første gang spydde hun bare to ganger og var fin ellers. Spydde litt mer og litt slappere andre gang.

Her var veslegutt tett og slimete i halsen rett etter nyttår. Det endte med at han kastet opp noen ganger rett og slett fordi det hopet seg opp med slim. Fikk medisin på legevakta som åpnet svelget og det ble mye bedre med én gang.

Storesøster her kastet opp en gang hun var skikkelig dårlig med halsbetennelse og diverse. Kan komme av slim. Men hvis det har skjedd flere ganger så høres det mer ut som farang/omgangssyke.
Vi har vært heldige og de andre i familien har hittil ikke blitt smittet når en har fått det. Jeg kjører på med klorin etter hver oppkast og skrubber omtrent alt den syke er borti. Litt hysterisk :p søsteren får beskjed om å ikke være nærme osv. Men det har virket så langt! Håper du kommer deg til London da!!

Det er noe som går i området du bor. Masse god bedring hvertfall. Eldste min kaster også opp ved omgangssyke uten andre symptomer, men det er ikke tvil om at der er derfor når halve barnehagen har det samme. Yngste går i barnehage i din kommune og de har det går det der hvertfall. Hun har også vært hjemme med forkjølelse og slimhoste og tonnevis med snørr.

Det er noe som går i området du bor. Masse god bedring hvertfall. Eldste min kaster også opp ved omgangssyke uten andre symptomer, men det er ikke tvil om at der er derfor når halve barnehagen har det samme. Yngste går i barnehage i din kommune og de har det går det der hvertfall. Hun har også vært hjemme med forkjølelse og slimhoste og tonnevis med snørr.
Takk for svar :) Uff... Æsj, er så slitsomt :(
Har ikke kastet opp noe mer, og har spist og drukket. Håper det er over og at det var noe hun spiste :)
Alt bra med dere? :)

Takk for svar :) Uff... Æsj, er så slitsomt :(
Har ikke kastet opp noe mer, og har spist og drukket. Håper det er over og at det var noe hun spiste :)
Alt bra med dere? :)
Eldste min kaster opp hvert 15.-30. i ca 6 timer før hun slutter. Yngste kaster bare opp en gang og det er alltid så lite at man lurer på om bare gulpet litt. Men når det gått i barnehagen og man blir syk selv innen to dager, er deretter ikke tvil.
Både voksne og barn harer slimhoste om dagen, men vi hatt nettopp hatt feber en hel uke. Samtidig.
Jeg tror som sagt det er omgangssyke hos deg.

Toåringen hadde det for tre-fire uker siden og mellom oppkastrundene (som var mange) var har i storform. Ville absolutt ha mat og drikke, og foruten at han spydde og etter hvert fikk diaré var det ikke godt å se at han var syk. Utrolig hvordan barn kan være syke og samtidig så oppegående :-)

God bedring til jenta di og god tur, håper du ikke får det!

Åå det er så alt for typisk!!! Krysser fingrene for at det blir tur på deg!!
Vinteren er tøff for de små..

God bedring:)

Sånn er jenta vår å, har fått henvisning til sykehuset å snakka med legevakten. Men dette har påtatt lenge hos oss da
Hvor længe visst eg får spør? Har en jenta på 19 Mnd har er ofta førkjølet har å langa perioder. Tog det Upp med helsesøster å hon menade att barn er mye førkjølet de førsta leveåret men hon e snart 2 å de fortsetter. I børjan av januari så blev hon veldigt tett å massa slim i halsen. Hørde henne surkle . Fick 1 dose inhalasjon hos legen och en hoste saft som var slimløsande.blev noet bedre noen dagar men nå er hon sånn igjen. Var det legen som ville senda er till sykehuset eller måtte dere purra på legen før å få henvisning..?

Back
Topp