Omgangssyke

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jepp da fikk jeg den! Kommet så til de grader begge veier og føler meg helt elendig! Gått ned 2 kg bare i natt... Så da ligger jeg her da og håper å bli frisk til i morgen!

Uff, det er kjipt med omgangssyken. :( Spesielt rett før jul! Ønsker deg god bedring :)

Uffda.. Dårlig timing! Forhåpentligvis går det fort over. Kanskje er du helt frisk imorgen:) krysser fingrene! Masse god bedring:)

Æsj :(
Masse god bedring :)

Utrolig kjedelig! God bedring :-)

fra app'en

Vaske med klor for å få bort viruset så slipper de rundt deg forhåpentligvis å bli syke også.
Håper det går fort over å at du får en fin jul :)

Vaske med klor for å få bort viruset så slipper de rundt deg forhåpentligvis å bli syke også.
Håper det går fort over å at du får en fin jul :)
Jepp! Klor er det eneste som funker. Kan be julegjesene bruke doen nede også, for der har ikke jeg vært...

Jepp! Klor er det eneste som funker. Kan be julegjesene bruke doen nede også, for der har ikke jeg vært...

Ja om de er keen på å komme på besøk selv om dere/du har omgangssyken så kommer de på eget ansvar ;)
Godt med lufting, skikkelig handhygiene, vask på 60 grader og klor er det eneste som kan stille i kamp mot den faenskapen der.. Usj, god bedring :)

Dersom det er NORO-viruset er det desverre lite som hjelper mot det..:( me hadde det i 2010, einaste "positive" med det er at det er "snart" over(mindre enn et døgn), men smitter som pesten..:( då eg hadde det satt eg på do med bøtte mellom beina fra kl ett om natta til omtrent kl5 på morgonen, men så var eg "ferdige" då :) så var eg litt slapp resten av den dagen så var formen fin dagen ette det igjen :) anywho, good bedring!!!

Ja om de er keen på å komme på besøk selv om dere/du har omgangssyken så kommer de på eget ansvar ;)
Godt med lufting, skikkelig handhygiene, vask på 60 grader og klor er det eneste som kan stille i kamp mot den faenskapen der.. Usj, god bedring :)
Her kokvaskes det som kokes kan :)

Dersom det er NORO-viruset er det desverre lite som hjelper mot det..:( me hadde det i 2010, einaste "positive" med det er at det er "snart" over(mindre enn et døgn), men smitter som pesten..:( då eg hadde det satt eg på do med bøtte mellom beina fra kl ett om natta til omtrent kl5 på morgonen, men så var eg "ferdige" då :) så var eg litt slapp resten av den dagen så var formen fin dagen ette det igjen :) anywho, good bedring!!!
Kastet opp og tisset med rompa ca annenhver time hele natten (10 timer). Ganske mye også! Pleier som regel bare å kaste opp 1-2 ganger og så er det greit...men denne var heavy. Er ikke så kvalm lenger nå, men absolutt ikke i form. Tok en afipran på morgenen så jeg fikk sovet noen timer på formiddagen. Det som plager meg mest nå er snøring i bryst og rygg...

Såklart er det ting du kan gjøre for å unngå smitte ved NORO virus men om du bruker feks antiBAC for å kvitte deg med virus er det klart du vil bli syk ;)
Noro virus og rotar virus fjerner du enkelt med å vaske det som er utsatt for smitte med varmt vann og klor. Lufte rommene. Å sengsett, klær osv vaskes på 60 grader for å fjerne viruset. Man må være nøye med håndhygiene, såpe og vann iallefall i 15 sek når du har vært på do og før du lager mat. Er du ikke syk enda så vask gjerne hendene dine etter å ha vært ute på butikken feks for å ikke dra med deg viruset inn i huse.
Den eneste måten å få omgangssyken på er om du tar skittne hender i munnen, øynene eller nesen. Så vask fingrene før du plokker nesen eller fjerner en matbit i tanna. Å rene hender har du om du vaske de når du har vært ute.
Såklart, om noen spyr eller driter deg i munnen blir du ganske sikkert syk en hvor ofte skjer der? :P
Å for all del opprettholde 48 timers regelen ved å holde deg i ro å ikke møte nye mennesker på 48 timer etter sist oppkast/ diare.
Du blir ikke imun mot dette selv om du har hatt det 100 ganger. Så du gjør nok deg selv en bjørnetjeneste med å IKKE spre viruset videre. Det er ingen som vil ha det og det passer aldri å få det.

Back
Topp