Omgangssyke!!

ElisabethJohanne

Forelsket i forumet
Hei!!
Jeg har fått omgangssyke og det er jammen ikke kjekt å ha med stor mage!!
Har hatt forferdelige smerter i magen siden tirsdag, og det har ikke hjulpet på at babyen har sparket noe utrolig i tillegg, ikke at det gjør noe da for jeg må jo si at jeg har vært bekymret for den lille til tider. Håper det stemmer at det pleier å vare i 2-3 dager for da er jeg bedre til i morgen. Skal slappe av og ta vare på meg selv.
Jeg leste på nettet at en ikke skulle drikke brus når en hadde omgangsstken, har noen noe tips om hva jeg kan drikke/spise som skal være bra??

Skal du drikke cola så drikk den for all del ute kullsyre.... Det gjør ting bare værre.

Så anbefaler jeg deg å spise eple. Ta av skallet og rasp den. Magen vil som regel holde på det.

Hei, hei elisabeth! Omgangsyken er tydelig noe som går her på Karmøy for tiden. Fikk det mens vi var på julebord forrige helg og var skikkelig elendig[:'(] . Begynte fredag og ferdig til mandag. Jeg må alltid ha cola iskald det hjelper for meg men det er tydelig forskjellig for alle. Du må ha god bedring. hilsen May Britt ( gift med pål)[;)]

Jeg pleier alltid og drikke cola eller sprite, syns det hjelper. Druer er også godt, i små mengder.. [:)]

God bedring!!!

drikk blåbærsaft... pass på å få i deg mye væske.. spis lite men myeee væske til hele systemet er skyllt igjennom..det er den tipsen jeg fikk fra mi lege

jeg pleier å drikke doven cola og spise loff med banan på, eller blåbærsyltetøy..Ellers så pleier kokt ris å hjelpe, det er tørt å spise, men det pleier å holde seg nede...

Uffsann, føler med deg. Hadde selv omgangssyke for en drøy mnd siden og det var slett ikke moro, spesielt når sambo var borte på nattevakt[:(]
Drakk "Gatorade / aquarius" men kun en liten slurk hver halvtime.
Etterhvert bevilget jeg meg en båt mandarin/klementin hver halvtime. Jeg ble dårlig i 2-3 tiden om natta. Og dietten varte utover dagen helt til kvelds. Kasta opp med jevne mellomrom til kl. var 16.

Det beste med det alt var en god dusj utpå kvelden, riktig nok sittende på badegolvet.
God bedring :)

Hilsen
Trøndermamma

Back
Topp