Omgangssyke u garviditet?!

sophey

Blir kjent med forumet
Hellu og god påske :) Er endelig litt bedere og fikk reist meg opp å henta pcen..Søker på alt som heter omgansyke under graviditet. Noen som har hatt det..?er ca i uke 6 (har i grunn ikke peiling i det hele tatt, føler jeg er litt lenger egentelig), og nå har jeg omganssyke..har endelig sluttet å kaste opp nå men jeg føler meg helt dehydret og er bekymret for hva den lille får i seg av næring når jeg ikke klarer å holde på noen ting? prøver å drikke så mye jeg orker og holde det nede men kun spist 2-3 kjeks på en dag...noen forslag på hva som kan være bra og spise også?

Fikk antibiotika mot urinveisinfeksjon i går og begynnte på de men i dag fikk jeg ikke tatt noe pga oppkast. Har ikke vært noe kvalm utenom dette. får vel bare prøve å ta resten fra i mrg eller noe. skal jo tilbake på kontroll så...Sorry mye bekymret info og spm men ligger nå her og tenker på alt og ingenting da..er jo helt ny på dette[:)]

god påske[;)]

Jeg har vært veldig mye kvalm under de to tidligere svangerskapene!

I forrige var det sånn at legen ba meg drikke med en teskje, en teskje med væske innimellom var greit nok, så man ikke ble helt dehydrert! Mat klarte jeg nesten ikke spise, men den lille tar til seg det han/hun trenger uansett! [:)]

men selvfølgelig, DEHYDRERING er farlig, så hvis man er det SKAL man ta kontakt med lege, det gjelder gravide som ikke gravide! [;)]

God bedring! [:)]

Har vært veldig bekymret for dette jeg også da det florerte av Noro virus på jobb. Pratet med HMS lege, hun sa at det ikke var farlig å få omgangssyke. Og det var ingen grunn til at jeg skulle holde meg borte fra jobb! 

Bakterien befinner seg bare i tarmen og ikke i blodomløpet! Dette vil da ikke kunne påvirke fosteret! Bare sørg for at du får i deg nok vann og hvis det er vanskelig å ete sunt så ta vitamin tbl!!! Fosteret tar det den trenger, det er du som blir tappet!

Hadde en venninne som fikk Norovirus tidlig i første trimester og hun har en nydelig gutt nå![:D]

Masse god bedring![:)]

Takk for betryggende svar og bra tips :) heldigvis bedre i dag! skal gå en uke på antibiotika. skal ta 3 hver dag med mat, men fikk bare tatt to over i går og ingen i går eller i dag. fortsetter på de i morgen da matinntaket blir litt mer stabilt:) jeg får bare nevne det for legen at det ble sånn..ser jo på urinprøven om to uker om uvi er borte eller ikke...

takke takk for svar:) tar lifeline for gravide med masse vitaminer..har ikke klart folatet de dagene her da den er kvalm å tygge på, men de andre har jeg tatt :)

Så bra! Da tar det lille gullkornet ditt det h*n trenger! [:D]
Men et annet tips jeg glømte å skrive, drikk mye Biola! Det er bra for magen pga omgangssyken og pga antibiotika kuren![;)]

Back
Topp