Omgangssyke råd!

Velg et kallenavn

Gift med forumet
Hvordan hjelper vi tassen lettest gjennom dette?

vi har litt forskjellige meninger om dette her hjemme nemlig!
Mannen forer han med melk og masse mat(spøy igjen mens han spiste)
Mens jeg mener man skal være litt mer forsiktig med maten, og da gi
noe tørt som salt kjeks osv og nok drikke...

HJELP! tips takk!

Blåbærsaft, er ikke det roende på magen? Og tørt/salt og spise hadde jeg gitt. Salt binder jo væske til kroppen. Melk er vel ikke det beste? Hmm.... Det viktigste er vel nok væske å drikke så man ikke blir dehydrert.

Eplemos og Farris - 50/50.....stabiliserer elektrolytt balansen samt gir energi!!!
Ellers hadde jeg gitt tørt brød, tørr kjeks - SMÅ porsjoner om han ikke har god appetitt[:)]
Melk...nei stakkars...sorry[:D][:D] Tenk å kaste opp mens man spiser....

IKKE melk i allefall! [:o] En til to ts vann med ti min mellomrom. Ikke bry dere med mat. Væske er viktigst. Om du ikke har blåbør i fryseren så kjøp på butikken og kok de i litt vann, sukker og potetmel. Sil av bærene og la han få suppen. Vanlig kjøpesaft har ikke samme efekt. Var nå ikke noe kjekt å få dette for dere nå da[8|]

Det aller beste er å ikke spise noe særlig, og bare drikke litt om gangen. Jeg kom meg gjennom omgangssyken her i huset med minimalt med symptomer fordi jeg bare spiste kvarte porsjoner med mat i to dager... Ida spøy en gang i barnehagen etter å ha spist masse. Etter det fikk hun bare en kjeks i ny og ne (himmelen for henne[:D]) og utvannet saft eller vann. Må jo ha noe i kroppen, så man ikke blir så slapp, men trikset er å ikke fylle magen. Full mage = oppkast[:'(] Noen spyr jo uansett, men absolutt verdt et forsøk, spør du meg[;)] Stian er litt for glad i mat, og spiser mye når han synes det er godt, så han var dårligere enn oss andre[:D] (Har kanskje noe med Y-kromosomet å gjøre også???[8D])

(Dette er forresten også en taktikk vi bruker på dyr. De fastes i ett døgn når de kaster opp/har diaré før de får tilgang på lett fordøyelig mat. Skal selvsagt ha tilgang på vann hele tiden[;)])

Kommer begge veier stakkars, men han er blid da!
Men nå er tempen 39,1! Pleier man få feber av dette da?

Takker for tips! Hvorfor kan de ikke få cola?
Er jo bare å vente på at det skal gå over..

avkoke av ris er veldig bindene[;)] bland d med saft,juice eller noe... d hjalp til oss iallefall[;)]

eller er melk fyfy når man er syk ja...

når han er ferdig m omgangen og bare er slapp, kan banan og sjokolade (blanda) gi bra med energi...

Back
Topp