Omgangssyke rett før fødsel

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
På onsdag kom minstemann hjem fra barnehagen med omgangssyke. I natt begynte eldste å spy. Selv har jeg fått diaré. Termin er i dag. Tror aldri før jeg har hatt et like sterkt ønske om å gå langt over termin. Vi alle skal bli friske først.

Nå undrer jeg meg over; om man kommer til fødsel med omgangssyke, så bør de vel ta like mange forholdsregler med maske og det hele som om man kommer med covid-symptomer?

Jaja. Der begynte jeg også å spy.... :(

Jaja. Der begynte jeg også å spy.... :(
Uff, god bedring til deg! Mener de tar alle smitteforholdsregler om man kommer med omgangssyke, ja. De vil jo helst ikke ha noen med omgangssyke inn på sykehuset, så best å gi de beskjed om det på forhånd om det skulle bli aktuelt. Heldigvis går omgangssyke fort over, så tvi tvi!

Uff, god bedring til deg! Mener de tar alle smitteforholdsregler om man kommer med omgangssyke, ja. De vil jo helst ikke ha noen med omgangssyke inn på sykehuset, så best å gi de beskjed om det på forhånd om det skulle bli aktuelt. Heldigvis går omgangssyke fort over, så tvi tvi!
Takk! Jeg krysser fingre for at hun venter minst tre dager. Frister ikke å kombinere fødsel og omgangssyke, og vil jo ikke utsette noen for smitte.

Last edited:
God bedring!! Håper at dere rekker å bli frisk før fødsel :)

Å nei huff, stakkar deg :arghh:
Får virkelig håpe for din del at det gir seg til fødsel, omgangssyke er virkelig fandens verk :depressed:
Riktig god bedring, måtte det gi seg kjapt

Håper babyen venter et par dager til da:rolleyes: God bedring til deg!! Omgangssyke går heldigvis stort sett fort over.

Å nei huff, stakkar deg :arghh:
Får virkelig håpe for din del at det gir seg til fødsel, omgangssyke er virkelig fandens verk :depressed:
Riktig god bedring, måtte det gi seg kjapt
Håper babyen venter et par dager til da:rolleyes: God bedring til deg!! Omgangssyke går heldigvis stort sett fort over.
Takk for ønsker om god bedring:Heartred Det jeg har drukket siste timen har jeg klart å holde på, så jeg er nok over det verste allerede (håper jeg).

Gratulerer så mye med babyen, så du la inn på fødetråden. :Heartred Har hørt at omgangssyke, da enten diaré eller oppkast får livmoren til å trekke seg sammen og det ser ut som at det ble tilfelle hos deg :) Nyt tiden med den lille!

Gratulerer så mye med babyen, så du la inn på fødetråden. :Heartred Har hørt at omgangssyke, da enten diaré eller oppkast får livmoren til å trekke seg sammen og det ser ut som at det ble tilfelle hos deg :) Nyt tiden med den lille!
Takk, takk:-) Jeg tror nok fødselen startet av omgangssyken, ja. Jeg har jo alltid gått over termin før.

Lakseolje har vel litt samme effekten mtp tømming av magen? Så det er jo litt logisk at omgangssyke kan gjøre det samme!? ;)
Jeg stusser ved at jordmor syns det gikk for sakte med deg Marithe :wideyed: Du hadde 5cm etter rier i under 2t? Var hjertelyden fin på det tidspunktet? For det er da virkelig ikke sakte fremgang i mitt hode :rolleyes:

Lakseolje har vel litt samme effekten mtp tømming av magen? Så det er jo litt logisk at omgangssyke kan gjøre det samme!? ;)
Jeg stusser ved at jordmor syns det gikk for sakte med deg Marithe :wideyed: Du hadde 5cm etter rier i under 2t? Var hjertelyden fin på det tidspunktet? For det er da virkelig ikke sakte fremgang i mitt hode :rolleyes:
Hjertelyden var litt høy, men ikke alarmerende høy. Tror hun mest stresset med at jeg skulle bli ferdig på hennes vakt. Hun gikk av vakt 23:00, jeg fødte 22:39:hilarious:

Hjertelyden var litt høy, men ikke alarmerende høy. Tror hun mest stresset med at jeg skulle bli ferdig på hennes vakt. Hun gikk av vakt 23:00, jeg fødte 22:39:hilarious:
Ja det kan jo være det :joyful: Jeg tenker 5t er helt perfekt lengde på en fødsel jeg :)
Og ang hjertelyd...
Lillemor her ligger stort sett veldig høyt uansett.. (170-200.)
Jordmor har vært mye mer bekymret for det enn de var på ahus da jeg var der på vekstkontroll..

Ja det kan jo være det :joyful: Jeg tenker 5t er helt perfekt lengde på en fødsel jeg :)
Og ang hjertelyd...
Lillemor her ligger stort sett veldig høyt uansett.. (170-200.)
Jordmor har vært mye mer bekymret for det enn de var på ahus da jeg var der på vekstkontroll..
Hun lå jevnt rundt 160, så ikke veldig høyt her.

Back
Topp