Omgangssyke....(litt lang)

Hannah`s Mamma

Elsker forumet
Jeg har så klart fått omgangssyge med diarè, kvalme, vonde magesmerter, feber og kaldsvette.
Dette begynte tirsdagskvell og jeg må si det er noe herk å være gravid og ha dette.. [&:]

Skikkelig uvel, ikke matlyst. Prøver å slappe av på sofen da jeg er så utrolig kvalm, da er det ei lita der inne som setter igang og turner...(ikke helt bra når man er kvalm nei...) [:'(]

Ikke får man ta noe mot diarè når man er gravid heler, så dette må nok gå sin gang... [:(]

Har prøvd mange kjerringråd, yogurt, biola, vann med kanel, cola uten kulsyre, farris med eplemost og tørr kjeks...
Noen som har noen andre råd for å få roet ned magen?????

Ja jeg har prøvd cultura også, jeg holder meg langt vekke fra ting med fiber og korn i...
Da er vel ikke speltknekkebrød det beste, for jeg skal ikke ha gang på magen men roe den ned ....[:'(]

Fikk selv beskjed av legen min at epler og bananer gjør magen fastere på samme måte som cola skal hjelpe. Etter å ha stappet i meg mange bananer eller epler får jeg som oftest forstoppelse så det ligger hvertfall noe i det [8D] Kanskje det kan roe ned diarèen din, så er du hvertfall kvitt ett problem [:)]

Blåbær binder også magen, det finnes jo i saft. Potetmel utrørt i vann hjelper[:'(], men noen ganger må det bare gå sin gang. Hadde dette for 3 uker siden og lå rett ut i halvannet døgn, med smerter i 3 døgn[:@][&:]. Der hjalp ingenting. Følte jo en spydde opp ungen på det verste.[&:][&:][&:]

Du kan ta IDOFORM, de hjalp meg kjempe mye da jeg fikk diare pga AB kur. God bedring!!!

Blåbær er veldig bra!! Det roer magen veldig fint pluss at det gir deg litt ekstra.. Godt kokt ris kan være lurt når du skal "opp" igjen for å få litt energi og få kroppen igang!

VELDIG GOD BEDRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Back
Topp