Omgangssyke i hus..

Studentmamma

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
I natt har storesøsteren i huset kastet opp flere ganger, og det er jo som alle vet kjempe smittsomt. :(

Dere som har hatt det i hus i det siste,- hvordan gikk det med babyen? Blir de dårlige når de er så små?

Jeg ammer og håper morsmelken beskytter lillemor, men kan jo aldri vite..

Her ble både jeg og gubben smitta i familie selskap i jula, guttungen som var syk tok tilogmed på lille gutt men han ble heldigvis ikke syk.

Har ikke hatt det i hus enda.. men i fjor (når mellomste var 4 mnd).. og hun ble ikke smittet..men jeg var nøye på å sprite hendene mine heletida ;)

Har ikke hatt det i hus enda.. men i fjor (når mellomste var 4 mnd).. og hun ble ikke smittet..men jeg var nøye på å sprite hendene mine heletida ;)

Er det novovirus (er vanligvis det, spesielt om vinteren) hjelper det ikke å sprite hendene, vanlig håndvask er det beste.

her har begge ungene spydd opptil flere ganger, men ikke smittet lillemann.. jeg og mannen har hele tiden spritet oss samt de små som har vært syke :) :)

Er det novovirus (er vanligvis det, spesielt om vinteren) hjelper det ikke å sprite hendene, vanlig håndvask er det beste.

Joa det sies så! Men de gangene det har vært omgangssyke i huset, så er det bare eldste som har hatt det.. og jeg har jo tørket spy osv..men har vasket meg med såpe OG brukt sterilisering på hendene og dørhåndtak..og ingen andre har blitt smittet ;)

Jeg hadde det 3 juledag, mannen var i Nordsjøen og storebror var hos mormoren på overnatting tilfeldigvis. Jeg ammet innimellom spring og dogåing, men Agnes fikk det ikke. Tror de er ganske beskyttet om de får morsmelk.

Storebror hadde rett etter nyttår. Holdt på i fire dager med spying. Lillesøster ble ikke smittet. Ikke vi voksne heller. MYE håndvask, håndsprit og klor!

Vi hadde det i hus i begynnelsen av desember. Storesøster og pappen ble syke, men ikke jeg og lillebror :D
Bare vær nøye med håndhygiene og la pappaen ta seg av eldste hvis det er en mulighet.

storebror i huset her hadde det nå og vi tror kanskje lille her fikk det (jeg delammer, ammer mye) for hun har hatt et par dager med så ekstrem gulp jeg ikke har vært borti før i tillegg til vannaktig avføring innimellom. har ikke merket noe til disse tingene hittil i dag så regner med hun fikk det. var godt humør, men litt mer mammadalt og sov ikke om hun ikke fikk sove til puppen. nå har hun sin andre dupp for dagen i vugga si :-)

Takk for mange svar :) Det ser foreløpig ut til å gå bra her. Lillesøster gulper masse, men ellers virker hun i fin form :) Jeg og pappaen ser ut til å slippe unna også. *bank i bordet*

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvor har du det fra?? Håndvask fjerner synlig skitt, mens sprit dreper jo bakteriene!

Hvor har du det fra?? Håndvask fjerner synlig skitt, mens sprit dreper jo bakteriene!

Norsk helse informatikk og folkehelse instituttet. Det er virus ikke bakterier.

Alkoholbasert handdesinfeksjon er mindre effektivt mot norovirus (fhi)
Viruset er også svært motstandsdyktig (resistent) mot inaktivering ved frysing, oppvarming til 60ºC, rengjøring med klor og alkohol samt vanlige rengjøringsmidler (nhi)

I tillegg er jeg farmasøyt

Norsk helse informatikk og folkehelse instituttet. Det er virus ikke bakterier.

Alkoholbasert handdesinfeksjon er mindre effektivt mot norovirus (fhi)
Viruset er også svært motstandsdyktig (resistent) mot inaktivering ved frysing, oppvarming til 60ºC, rengjøring med klor og alkohol samt vanlige rengjøringsmidler (nhi)

I tillegg er jeg farmasøyt
Ok. Det er motsatt av hva hs sa her skjønner du.

Back
Topp