omgangssyke... *haster*

MammaTilEmilie

Gift med forumet
jeg hadde omgangssyken på søndag og var borte fra jobb på mandag pga 48 timers regelen..
jobber på sykehjem..
På tirsdag spydde mini litt i bhg men hu hadde nettopp trykkt i seg 2 biter med sjokoladekake og en bolle relativt fort så trodde det hadde med det og gjøre..
men nå ikveld når jeg kom og la meg merket jeg det var en litt vond lukt på rommet..
og da hadde ho spydd litt i sengen, ikke snakk om mye men litt..
men ho brekker seg litt av og til .. eller virker som ho prøver og få opp noe

ville dere sendt henne i bhg imorgen?

har så dårlig samvittighet ovenfor jobben vis jeg må vere borte imorgen og fredag også ;(
Pappaen er i oslo på kurs og besteforeldre er vekkreist eller bor 2 timer unna :((

alt svar mottas med stor takk... *haaster*

Hei!

Jeg ville holdt henne hjemme da barna fortsatt kan smitte etter at symptomene har gitt seg.

Folkehelseinstituttet anbefaler 48 timer etter symptomfrihet.

Hadde ikke sendt henne i barnehagen. Hadde hatt mer dårlig samvittighet over sykt barn i barnehagen enn fravær fra jobben, men skjønner du synes det er ekkelt da. 

ja bekymrer meg selvfølgelig mer for henne men dårlig timing bare..

har bare jobbet 3 uker der og er inne i min 4 uke nå og blir borte 1 hel uke liksom :(
syns bare det er veldig kjedelig

Hadde holdt henne hjemme. 

selvfølgelig skal du ikke sende henne.

er mange som sender likevel ja, men det resulterer i sykt personal=  mindre voksne på avd.

håper du holdt henne hjemme.

holdt henne hjemme ja.

*Månestråle* skrev:
Jeg hadde ikke sendt henne i bhg. Tenk på alle de andre hun kan smitte hvis hun er syk.

Ja og så må du tenke på det som er viktigst! Jeg hadde også veldig dårlig samvittighet overfor jobben når jeg først var syk og så hjemme med snuppa (vi deler jo på det).. Men så tok jeg meg i at det er jo snuppa jeg vil ta mest vare på. Ikke jobben!

Siden du var borte på grunn av omgangssyke, så vil jeg tro jobben skjønner at det er en viss fare for at barna kan få det og:)
Selv om man ikke er pliktig til å oppgi årsak, så ville jeg fortalt at det er omgangssyka.

Back
Topp