Omgangssyke eller svangerskapskvalme

sAlabim

Betatt av forumet
Jeg har tidligere gått gjennom to svangerskap så godt som helt uten kvalme. Det Nå har jeg den siste uka ( 7+) vært småkvalm og hatt elendig appetitt. I dag har kvalmen tatt seg ekstremt opp og jeg har begynt å kaste opp absolutt alt jeg prøver å få i meg. Dere som har vært veldig dårlige; har det startet så plutselig med masse oppkast? Eller kan jeg håpe at det er omgangssyke ( har virkelig aldri håpet på omgangssyke før...)?
 
Hadde omgangssyken forrige uke og tenkte akkurat likt som deg☺️ Takker høyere makter for at det va omgangssyken denne gang.... Hehehe!!
 
Hadde også omgangssyke sist uke..men kjente tydlig forskjell.svangerskapskvalme synes jeg er verst når jeg er trøtt sliten, tidlig på morgenen eller stresser.da kaster jeg gjerne opp.uansett håper jeg formen din blir bedre;)
 
Svangerskapskvalme sitter liksom i 24/7, ingen pauser og man håper liksom at man klarer å la være å kaste opp.
Jeg synes selve brekningene er vonde og sterkere ved sv.kvalme, ved omgangssyke kommer det liksom lett opp.

Jeg kjenner stor forskjell.
 
Svangerskapskvalmen gir en annen følelse enn omgangssyke... Mer uggen enn kvalm. Men jeg kaster ekstremt lite opp av svangerskapskvalme så ikke så lett å sammenligne. Vente en dag eller to og se om det forsvinner eller fortsetter.... Bare være litt ekstra påpasselig med hygienen nå de neste dagene OM du er smittsom.
 
Til info viste det seg (heldigvis) å være omgangssyke, for i dag er jeg mye bedre...
 
Back
Topp