Omgangssjuke..

Myshelle

Elsker forumet
Hei, noen her som vet om det er farlig for fosteret i magen? Fikk nemlig omgangssjuke skikkelig i natt, vet det er det pga sønnen til min samboer var her i helgen med det, og samboeren fikk det i går :/ veldig redd kjenner jeg.. Prøvde alt jeg kunne for å unngå det, men det var ikke lett nei... Noen som har vært gravide før som har hatt det?

Jeg hadde det i forrige svangerskap...fikk beskjed at det ikke var farlig så lenge det var kortvarig og jeg fikk i meg nok væske ;) babyen tar det den trenger uansett ;) god bedring :hug013

Tusen takk. Liker ikke å være sjuk når jeg er gravid kjenner jeg. Får i meg 50/50 eplemost og farris hvertfall.

Tusen takk. Liker ikke å være sjuk når jeg er gravid kjenner jeg. Får i meg 50/50 eplemost og farris hvertfall.

Det er veldig bra ;) små-små skurker...så ofte som muligforhåpentligvis du er mye bedre i morgen :)

Hehe...sitter og skriver på iPad , derfor litt dårlig språk ;)

Jeg hadde det for 2 uker siden, da var jeg 6 uker ca. Helt krise, tror jeg spydde 50 ganger på ett døgn..

Helt fint med lille frø. Omgangssyke er en infeksjon lokalt i mage/tarm, ingenting som går i blodbanen og kan infisere spiren. Bare få i deg litt væske så går det helt fint.

Grusomt mens det står på, men heldigvis går det relativt fort over. Jeg var spysyk i et døgn og deretter i redusert form i ca. 3 dager før jeg var meg selv igjen. :)

jeg hadde også spy og diare for to uker siden... Jeg var redd det var kvalmen som hadde kommet- HELDIGVIS Ikke! Det går nok fort over:)

Lykke-li!- det ser ut som vi har termin samme dag:)

Tusen takk jenter, dette høres betryggende ut. Da håper jeg at jeg er litt bedre i morgen. Spøy 9 ganger i natt, helt forferdelig.. Og kom begge veier. Nei huff aldri vært så dårlig ved omgangssjuke før. Må være fordi jeg er gravid tror jeg. Mannen spøy en gang og ferdig med det.

Akkurat samme som skjedde her.
Jeg og mannen fikk det samtidig på kvelden, han spydde 1 gang på natten og var ok igjen neste morgen.
Jeg spydde helt til søndag kveld og var så dårlig som jeg ikke kan huske å ha vært på lenge.
Mulig man får det kraftigere når man er gravid enn ellers?

Huff ja jeg lurer litt på det der altså :-/ nei får håpe jeg er meg selv igjen snart.

Lykke-Li : Bare lurte på, hvordan vet du at alt er bra med den lille etter omgangssyken? Tok du ultralyd? Kjenner jeg ikke klarer å roe meg med det.. :/

Jeg er ikke bekymret for den lille i det hele tatt.

Nå er det 2 uker siden jeg var syk og har ikke merket noe rart ift spiren.

Det er ingen grunn til at frøet skal skades av en tarminfeksjon.
Som sagt så går ikke sykdommen i blodbanen, kun lokalt i tarmen.

Det eneste som kan være litt skummelt er hvis du blir veldig dehydrert, men hvis du er på bedringens vei nå så er det helt sikkert i orden.

Tenk på alle som spyr i ukesvis i starten av svangeskapet, det blir bebis av frøene deres også. :)

Jeg skal på ultralyd i overimorgen og se hvor langt jeg er på vei, så hvis det beroliger deg så kan du få en rapport etter det. :)

I dag har jeg fått i meg mer drikke og en toast så dette ser lovende ut :-)
Var så glad å trygg etter ultralyd på mandag ,men så kom dette og jeg ble bare engstelig igjen..
Men ja, oppdater meg gjerne! :-)

Back
Topp