Omgangsjuken

Lillesnille:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er det noen som vet om det er rota eller noro som går nå? Det jeg synes er litt rart er at sønnen min som har fått rotavaksine alltid blir mye hardere rammet av omgangsjuken enn eldste som ikke fikk den. Er det alltid noro som går? Han har vært syk i en uke nå med diare og oppkast. Eldste (og alle de største i barnehagen) har kastet opp 1-2 ganger og ferdig mens min og de andre små er sykere..

Trur det rett og slett er forskjell på oss også. Her var omgangssyken i hus når eldste var 1 år. Mannen, svigerfar, svigermor, dagmamma Barn er og mammaen ble syke. Jeg og vår datter fikk ingenting. Ikke hatt noe sånt i hus siden heller. Merkelig egentlig siden mannen jobber på gamlehjemmet og der er både noro og rota ganske ofte. Men ble nysgjerrig så skal se om jeg husker å spørre han.

Trur det rett og slett er forskjell på oss også. Her var omgangssyken i hus når eldste var 1 år. Mannen, svigerfar, svigermor, dagmamma Barn er og mammaen ble syke. Jeg og vår datter fikk ingenting. Ikke hatt noe sånt i hus siden heller. Merkelig egentlig siden mannen jobber på gamlehjemmet og der er både noro og rota ganske ofte. Men ble nysgjerrig så skal se om jeg husker å spørre han.
Ja, det er vi nok, men synes det er rart at det virker som ikke vaksinen virker. Eller så er det bare noro som kommer og går rundt her. Jeg selv blir aldri smittet heldigvis :)

Det er stort sett nesten alltid noro som går, rota er en heftig sak som ikke går så ofte, men som er hard og særlig på de minste, derav at de vaksineres. Men somregel er det noro som går av de plagsomme men ufarlige.

Back
Topp