OMG!!

Katala

Betatt av forumet
Var på ultralyd igjen i går for å se at alt sto fint til fremdeles. Er nå 32+4 og ho har nå snudd seg med hode ned :-)
MEN: Når legen tok mål av babyen så tilsvarte den en vekt/str på 36+1 !! Det er fire uker mer det!!
Legen bare smilte lurt og sa at "Ja, dette blir nok ei stor jentunge det".

En ting jeg har tenkt litt på nå etterpå er om dette kan føre til at ho kommer før termin? Hvis ho holder samme utviklinga kan jeg risikere å få ho nesten fire uker før egentlig termin?....

nei du trenger ikke få før termin selv om baby er stor=)

Oi, det kan jo bli en stor baby! Men det er ikke mange gramene det er snakk om egentlig, det bare høres mye ut. sikkert 300-400 gram.

Men du kan ikke ha regnet feil da? At du er fire uker lenger på vei enn det du trodde? Men da skulle de vel kanskje oppdaget det på ordinær ultralyd. Dessuten er det ikke lett å regne ut vekt, tror de kan ta ganske mye feil så vidt jeg har forstått.

Hvilken vekt anslo de at hun hadde?

Var selv hos legen i dag, for å utrede mht keisersnitt eller ikke (stort barn og hastekeisersnitt sist). Jenta ble anslått å veie mer enn to kilo (er 30+4), hvilket også er litt over snittet. (Jeg så også at hun bokset og kjente det samtidig - kult!)

Pucca skrev:
Men du kan ikke ha regnet feil da? At du er fire uker lenger på vei enn det du trodde? Men da skulle de vel kanskje oppdaget det på ordinær ultralyd. Dessuten er det ikke lett å regne ut vekt, tror de kan ta ganske mye feil så vidt jeg har forstått.

Nei, jeg har eggløsning man kan stille klokka etter så ingen tvil om hvilken dag jeg ble gravid :-P Det datoen har også stemt med UL tidligere i svangerskapet.Han nevnte at muligheten for feilmåling selvfølgelig er der. Men vi var på føden for drøye to uker siden pga lite liv, og da ble det også nevnt at det ser ut til å bære ei stor jente... Men tenkte ikke så mye over det da siden de ikke nevnte noe tall og jeg var mer opptatt av at alt sto bra til..

¤Steinbukk¤ skrev:
Hvilken vekt anslo de at hun hadde?

Var selv hos legen i dag, for å utrede mht keisersnitt eller ikke (stort barn og hastekeisersnitt sist). Jenta ble anslått å veie mer enn to kilo (er 30+4), hvilket også er litt over snittet. (Jeg så også at hun bokset og kjente det samtidig - kult!)

Vekta i går ble beregnet til å være 2650, noe som er snittet for 36 uker. Trøster meg med det at strengt tatt er det hodediameteren som teller mest, og satser på at den holder seg stabil....hehehe

Ja, er så gøy å se bevegelsene på skjermen samtidig som man kjenner de i magen!

Får håpe vi får en fin fødsel, uansett om det blir store bebiser eller ikke emoticon

Ja, hodediameteren er nok ganske avgjørende; min forrige var 39 cm....

Lykke til de siste ukene, klart dette går bra! :)

Back
Topp