Omg! Gravid /ikke gravid

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Testet svakt mandag , testet igjen hos legen i går, da var den tydelig positiv. Legen satte termin 25.sept. Har hatt veldig mye murring i siden fra nyttår (fortsatt masse murring) så ble henvist til gynekolog . Var der i sted, tok innvendig ul, han kunne ikke se noe unormalt (altså han fant ingen graviditet!!!). Han fant heller ikke noe annet galt. Så nå sitter jeg her med masse murringer, ømme pupper, et forferdelig temperament , hcg i kroppen og er ikke gravid? Er det mulig?? Skal tilbake om en uke. Ringte tilbake til legen etter jeg var hos gyn . Han sa at testen i går slo helt tydelig ut positivt.

Så hva tenker vi om det ???!

Jeg har termin 26.09 og er 4+2. Hvis du er en dag lenger på vei enn meg bare, så er vel det for tidlig til å ses på ul? Eller? Har ikke hatt ul så tidlig før :-)

Synes det virker som om det er altfor tidlig til å se noe. Har lest litt på nettet og det er mange som har opplevd liknende. Hjemmetestene og legetestene er jo hypersensitive, og er du 4 uker på vei er jo bare fosteret 2 uker gammelt og 0,5 mm langt! Det er jo INGENTING. Så nei, ikke merkelig at de ikke så noe :) Vent to uker, og dra tilbake til UL da. Da skal du nok se et bankende hjerte om du fremdeles tester positivt og HCG har steget. Det kan du forresten sjekke hos legen. :)

Enig, er nok for tidlig! Ville også venter par uker !

Men det du eventuelt kan gjøre for å få litt ro i sjelen er å få en ny blodprøve hos legen bare for å se at det stiger!;) (hcg nivået altså)

Hei igjen og takk for respons :)
Jeg tok blodprøve i dag og skal tilbake onsdag. Er bare så lenge å vente på svar. Han mente han skulle kunne se en slag "skygge "(?) eller hva han kalte det , det hvor barnet skal ligge , altså ikke selve barnet med at livmora gjør seg klar. Håper dere har rett. Livredd for at det er svangerskap utenfor livmora.. Han kunne selvsagt ikke se noe der heller, men mente det var for tidlig å se.

Noen med erfaring ? Godt å bare ha noen å konspirere med :)

Vet ikke helt om jeg forstod alt (trøtt) men.. Du var på UL, men så så de ingenting. Også sjekker de HCG-nivået i kroppen din med to dagers (eller flere) mellomrom..?

Jeg var på UL i går, er bare 5+0 og gynekologen sa han mest sannsynlig ikke kunne se noe. Men han ble kjempe overrasket over at vi så fostersekken veldig veldig godt! Men ikke noe annet da.. Så kan hende at neste gang du skal på UL (som var snart?) at dere ser ett tomt hulrom:) Det vil ikke være der om man ikke er gravid!:) Lykke til hvertfall!!!:)

Ja , med to dagers mellomrom :) han mente han burde sett Tegn til forandring , men ikke foster. Men han så ingenting :) derfor jeg stusser litt.

Tusen takk for lykkeønskning :)

Kjenner ei som opplevde det samme. Tok to uker og tre ul før plutselig fant et bankende hjerte. Krysser fingrene :D

Var legen spesialist eller? Ville stolt mer på blodprøver enn ul så tidlig

Tok urinprøve hos fastlege (tydelig positiv ) og ul hos gynekolog (henvist av lege) ... Er så redd det ligger utenfor livmor :(

Ta det helt med ro.. alt er nok som det dkal. Det du beskriver er helt lit min historie npr jeg skulle ha andremann. Gyn var så sikker på at det møtte ligge pp utsiden, pga ingen funn i livmoren. Men det er jo ikke rart msn ikke finner noe så tidlig. Fikk time på sykehuset for utskrapning, noe jeg nektet på. Fikk henvisning til en annen gyn, og når jeg kom dit dsgen etter lå fodteranlegget osv på plass. Dette var i uke 5+3... ta det helt med ro anbefaler jeg. Det skulle egentlig ikke vært lov å ta ul så tidlig.....

Ble innlagt i dag pga økende smerter..tok ny UL men så fortsatt ikke noe. Tok blodprøve. Hcg har doblet seg på to døgn (ca 600 pluss litt nå), juhuu! Derfor slapp jeg unna kikhullsoperasjon og fikk komme hjem, i denne omgang. De sier de fortsatt ikke kan utelukke noe og vi skal følge hcg stigningen videre den kommende uken. Har jeg flaks er jeg bare ikke så langt på vei som først antatt. Da er det derfor de ikke ser noe kanskje

Og julu! Så godt å høre en som har en lignende historie med happy ending ;)

Back
Topp