OMG! Går d an???

mariferrari

Elsker forumet
Samboeren min har en sønn fra før som blir 11 i sommer(han ble far da han var 17). Forholdet til eksen er vel d jeg kan kalle litt under gjennomsnittet bra... Å vårt forhold til svigermor/hans mor er litt vanskelig fordi eksen hans tilbringer litt vel mye tid der. Svigermor mener dette bare er en trygghet for gutten at han ser at moren hennes er velkommen i deres hus( enig i en viss grad, men en trenger jo ikke tilbringe flerer timer der annenhver dag) Men nå har svigermor toppet kaken syns jeg! Hund skal nemlig reise til syden sammen med guttungen og eksen til sambo..... Er dette helt normalt??? Jeg å sambo synes ihvertfall ikke d.

Normalt og normalt... Har de et godt forhold seg jeg vel ikke noe galt i det...ettersom gutten er med... MEN jeg skjønner godt at dere reagerer likevel... Har ikke kunnet tenke meg å reise på tur med "eks-svigermor" jeg... Men vi er vel ulike alle sammen..[:)]

Høres SVÆRT spesielt ut i mine ører... skjønner godt dere reagerer!
Hva sier svigermora di da hvis dere (samboeren din) tar det opp med henne?

Jeg syns jo eksen til din samboer høres litt skrudd ut!

En ting er sikkert, du får en god farmor til barnet ditt, som sikkert stiller opp uansett, hun virker jo veldig opptatt av denen 11 åringen..

Men litt rart ja, spesielt siden ja, din mann er sammen med deg(altså nye dame)

ORIGINAL: IngiManathingi

Høres SVÆRT spesielt ut i mine ører... skjønner godt dere reagerer!
Hva sier svigermora di da hvis dere (samboeren din) tar det opp med henne?

guttungen har sagt at han vil reise til syden, å eksen til sambo tør ikke å reise til syden alene! Så d er liksom grunnen til at svigermor skal reise med de da! Sambo har tatt d opp flerer ganger at han reagerer på at hun er der så mye som hun er, men d bryr ikke svigermor seg om! Når sambo fikk høre dette så fikk han også beskjed om : Er d no galt i d da??? D er jo for guttungen sin del! Da kunne vel heller hun å svigerfar tatt han med seg, eller mora til guttungen kunne reist med sine egne foreldre eller venninne eller no.....

Personlig syns jeg det er spesielt.
Ikke at de har bra forhold for det er flott..
Men sååå mye samvær som det virker som, og denne turen.. noe spesielt ja.
tror jeg hadde reagert om jeg var i den situasjonen!
Rart ikke ho x'n henger mer hos sine egne foreldre da.. Eller er det annehver dag hos dem?
Skjønner godt hva du/sambo tenker affal! (men bra de har ok forhold,...).

ORIGINAL: **Mystery**

hvorfor kunne ikke samboeren din og du vært med i steden for x dama??

Ja, d hadde i mine øyne også vært mye mer naturlig!!!! Men d er ikke blitt nevnt til oss engang før turen allerede er bestilt!

I forhold til at det er en eks., blir det litt spesielt ja.

Men fordi det er et barn i bildet er det jo egentlig supert at de har et så bra forhold. Den eneste det er negativt for er egentlig deg, fordi du er den nye svigerdatteren. Hadde følt deg samme selv. Helt klart.

Men hvis du tenker på gutten til samboeren din, er det velig bra at mor og farmor faktisk kan ha så god kontakt etter et brudd. Hvis du hadde vært gutten ville ikke du syntes det samme??

det syns jeg hørtes veldig spesielt ut av svigermora di [8|]
syns heller ikke det virker helt normalt å gjøre sånn...
hadde blitt kjempe sur!

hmm..må se det litt fra begge sider her..Siden di har et så godt forhold nå hadde de det helt sikkert da hun var sammen med din samboer også, så de blir på en måte gode venner da. Så av den grunn synes jeg ikke det er noe galt i det siden de er venner.
Men sett det fra din side sjønner jeg deg jo på en måte, jeg hadde nokk blitt veldig sjalu. Hadde jeg vært svigermor her så ville je nokk hadd brukt mere tid på dere 2 siden dere venter barn, og kansje brukt tiden til å bli enda bedre kjent med deg, du er jo i familie nå[:D]

Den d er værst for er egentlig ikke meg, men sambo, fordi han blir verken hørt eller respektert oppi d hele. Men nå gjelder d selvfølgelig ikke bare denne sydenturen, d er vel bare den som har fått begeret til å renne over! Svigermor og eksen til sambo har en tendens til å rotte deg sammen, lage intriger å kjøre over sambo/oss..... Så er vel derfor vi reagerer sånn!

ORIGINAL: Lava86

hmm..må se det litt fra begge sider her..Siden di har et så godt forhold nå hadde de det helt sikkert da hun var sammen med din samboer også, så de blir på en måte gode venner da. Så av den grunn synes jeg ikke det er noe galt i det siden de er venner.
Men sett det fra din side sjønner jeg deg jo på en måte, jeg hadde nokk blitt veldig sjalu. Hadde jeg vært svigermor her så ville je nokk hadd brukt mere tid på dere 2 siden dere venter barn, og kansje brukt tiden til å bli enda bedre kjent med deg, du er jo i familie nå[:D]

Jeg har kjent sambo og familien siden jeg var ti år, så jeg kjenner familien veldig godt! D er Ca 8 år siden sambo og eksen gikk fra hverandre, å hun har egentlig aldri hatt noe godt forhold til svigermor før nå, d siste året Ca! De ble perlevenner etter at svigermor og sambo hadde en uenighet...... En del som skurrer her kan du si!

ORIGINAL: Lava86

Signerer denne!
Jeg trur at hvis det hadde blitt slutt med meg og sambo så hadde nok jeg også hatt et slikt forhold til eks-svigermor
hvis vi bodde i nærheten av hverandre...men, litt usikker på om jeg hadde dratt på sydentur med henne da [8|]
Uansett er det jo kjempeflott at mammaen har et så godt forhold til bestemoren, sånn i forhold til guttungen,
men nå kommer det et barnebarn til så kanskje svigermoren din burde begynne å sette av litt tid til dere også,
redusere tiden med sin tidligere svigerdatter en smule [;)]

Back
Topp