Omega 3?

Håpefulle...

Andre møte med forumet
Tar alle her omega 3?? Jeg har ikke sjans i å få det i meg, synes det er så grusomt... greier ikke
tranpiller heller for de er så store og ekle!!

Spiser ikke fisk heller, så har ikke så mye omega 3 å tilby den lille jenta vår dessverre...

Tar hverken tran i pille eller væske form jeg [:o]  Jeg får bare å smaker på tran resten av dagen... Å den smaken finnst ikke god [&:]

Ikke er jeg så flink til å spise fisk heller... Så prinsessa di er ikke den eneste som får i seg lite Omega3 [:o]

Jeg sliter litt med å få de ned men klarer det jo. Brekker de ofte opp en gang og svelger de ned igjen ikke deilig altså.[&:]

Anbefaler på det sterkeste å ta omega 3 rett før man legger seg da slipper man den oppgulpingen.[;)]

Tips: jeg sliter også med store piller, men Omega 3 kan fåes i mindre størrelse enn de vanlige gigantiske, må bare ta dobbelt så mange, men de går ned ihvertfall!

Jeg takler virkelig ikke tran eller kapsler, pga man gulper jo på det resten av dagen. Ville ikke gjort noen forskjell å ta de om kvelden, når jeg uansett er våken ørten ganger hver natt for å pisse [;)]

MEN. Jeg er heldigvis glad i fisk da. Og guttungen min ELSKER fisk. Er vi på butikk med ferskvaredisk, stormer han rett bort til fiskedisken for å se hva de har å by på. Og det har hendt opptil flere ganger at han har falt ned på kne foran fisken, foldet hendene og bønnfalt meg om å få fisk til middag [:D]

jeg tar omega3 og vitamin bjørner :) gjorde det før jeg ble gravid også, så dette er noe og fortsette med ;D sunn og klok liten jente i magen.. hehe :) spiser også fisk :)

Jeg tar også omega 3. Men det som er litt viktig å huske på er at syren blir best tatt opp av kroppen når magen har noe å jobbe med. Altså med mat i magen. Selv om det er mange som ikke klarer å få ned kapslene, så tenkte jeg bare å nevne det [;)]

Tar også omega 3 - hørt at det er sunt for bla hjenen til den lille og kan forebygge bla ADHD..
(slettes ikke sikker på at det er sant altså - men... )

jeg synes de kapslene er best rett før mat - da smaker jeg de ikke etterpå..
ellers føler jeg at jeg "gulper" opp transmaken[:'(]

Jeg tar gravidtilskudd med omega 3-kaplser:
http://www.lifelinecare.no/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=37

Tenkte at det var best å ta et tilskudd tilpasset gravide siden man trenger mer kalk og D-vitaminer enn vanlig.
Det eneste er at de er litt dyre, men det får jeg vel spandere på nurket.

Tar dem som regel før jeg legger meg, eller på morgenen hvis jeg har glemt det.
Har ikke merket noen smak eller oppgulp i det hele tatt jeg. Flaks [:)]

Jeg har tatt tranpiller i mange år allerede og de er ikke såååå store men når man er kvalm forstår jeg...Tar også vitamin piller, jern og vitamin c, så det blir ganske mange, og det er jo viktig når man ikke klarer å spise så mye.. Må bli finkere til å spise fisk, men hva med makrell i tomat med majo, det burde gå bra da!?

ORIGINAL: Nikkiline

Tar også omega 3 - hørt at det er sunt for bla hjenen til den lille og kan forebygge bla ADHD..
(slettes ikke sikker på at det er sant altså - men... )

jeg synes de kapslene er best rett før mat - da smaker jeg de ikke etterpå..
ellers føler jeg at jeg "gulper" opp transmaken[:'(]

Jeg har ett godt tips til deg/dere. [;)]
Jeg tar tranen mens jeg spiser. (altså tygger og svelger mat, så tran, så spiser jeg videre...) Det nytter ikke å ta tran rett før mat eller rett etter for da "gulper" jeg også. Det er ikke noe særlig. [:'(]

Jeg tar kalsium tabletter og en multivitamin en gang innimellom. Er litt redd for å ta for mye multivitamin pga vitamin A. (det er farlig å få for mye av..)

Jeg drikker tran og tar mulitvitamin og i går var jeg hos legen og fant ut at blodprosenten var gått fra 14,1 til 11 så nå skal jeg spise jern også.

Funker helt fint for meg når jeg drikker tranen like før jeg skal legge meg, men syns i utgangspunktet at det ikke er så ille da.

Fikk sånn greier fra sykehuset og der skulle man krysse av om man hadde tatt tran og mulitvitaminer så føler at det må jeg. Og det er jo bare bra for både meg og Donna.

Man får omega 3 i slike barnepiller med smak, har tenkt å begynne med det, endelig kvitt kvalmen. Så da kanskje holder de seg der de skal[8|]

eg tar omega 3 barnetabletter, som liksom skal ha ein bedre smak.. Den smaker ikkje godt, så eg svelger dei heile... får litt sånne ettersmaker av det iløpet av dagen, men ikkje slik at det plagar meg:P

Jeg tar kalsium tabletter og en multivitamin en gang innimellom. Er litt redd for å ta for mye multivitamin pga vitamin A. (det er farlig å få for mye av..)

i dei fleste multivitaminpakker er det ikkje for mykje vitamin a, fordi det er laga med tanke på at ein ikkje berre får vitaminar frå tablettane. Derfor er det heilt trygt å ta multivitaminar kvar dag:) det dekkar dagsbehovet ved at du spiser regelmessig og variert vedsidan av tablettane, så då er det ingen fare for å få i seg formykje:)
Fekk vite det av ei tidlegare helsesøster som no jobbar som sjukepleiar, og veit ho er til å lite på:)

Back
Topp