Om vekt... Igjen...

chipelle

Betatt av forumet
Jeg har hengt meg opp i vekta! Det innrømmer jeg... Er vanskelig for meg, da jeg jobbet hardt med å miste ti kg før jeg ble gravid. Nå er jeg 19+5 og vekta viser 5,5-6 kg mer enn hva den var før jeg ble gravid, og jeg blir så lei meg:( jeg spiser nok ikke så sunt lenger, og har lett for å falle for fristelser.. Alt som er usunt roper på meg! Hvordan ligger dere Ann? Trur jeg bare trengte å få det ut...

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror det er helt normal oppgang jeg.. Noen har mer noen mindre! Kan ikke slanke seg når man er gravid. Men holde seg i aktivitet, spise variert og unne seg noe ekstra avogtil.

Sent from my iPhone using BV Forum

+ 3,5 kg (18+4). La på meg 23 kg forrige svangerskap, alt var borte etter 2 mnd, så stresser ikke med det :) Om du går en tur hver dag, så hjelper det på forbrenningen.

19+0 veide jeg 64,4. Startvekt var 70,2. Men har slitt med forstoppelse siste mnd og målingen er gjort på full mage. Reell vekt er nok mellom 63,5 og 64 kg. :/

Har lagt på meg lignende som trådstarter, ca 5 kg. Ser at noe legger seg på lår og sidene, så er ikke bare magen. :p Litt kjedlig, men var litt undervektig før jeg ble gravid, så tenker at det er greit å ha litt ekstra og gå på til amming. Spiser ikke veldig usunt, og ikke mye mer. Men spiser når jeg er sulten, og er ikke så mye i aktivitet for jeg har så lite energi.

Er nok oppe i 5 kg jeg også.. og liker det heller ikke. Men man kan jo ikke slanke seg når man er gravid. Spiser ikke så usunt heller, men har lett for å legge på meg. Og aktivitetsnivået er jo ikke helt det samme som før heller. Tror jeg la på meg 25 kg sist, og de forsvant ganske raskt etter fødsel. Masse turer og trening. Får bare prøve så godt vi kan å spise sunt og gå turer, og unne seg noe godt i blant :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er ganske overvektig så "prøver" å ikkje legge på meg så masse (har blitt veldig lat siste tiden skal seiast....) gjekk ned 4 kg i begynnelsen på svangerskapet, gått opp igjen 2kg til no. Spent på korleis det skal gå framover, vil helst ikkje opp meir enn 5 kg over det eg veide før eg blei gravid- merker det er tungt nok allerede :) er 17+2 i dag.

Førstegangs - Desemberbaby <3

Tipper jeg har lagt på meg mer enn bare 5-6 kg, og jeg er bare 16-17 uker.. Har värt undervektig för, da jeg skulle bli gravid med förstemann for halvannet år siden, gik jeg med vilje opp i vekt, etter födselen var jeg ganske fornöyd- så sunn og frisk ut, men i löpet av vinteren har jeg est drastisk, og disse nye kiloene i tillegg er vel ikke akkurat nödvendig:( Gidder ikke stresse for mye med det nå, får ikke trent så hardt nå uansett. Skal skjerpe dietten min nå snart, og pröve å komme meg ut litt mer på tur (har värt så innmari trött og slapp). Får besökpå mandag, så den uka skal jeg jaggu kose meg, hehe:P

Jeg vet ikke hvor mye jeg har lagt på meg, og elg ærlig er jeg litt glad for det. Energien er borte, og vi har to aktive gutter i hus, så je er fornøyd så lenge jeg får fulgt opp dem også holdt huset tålelig rent og ryddig :) Hvis man regner på bmien min sø er jeg overvektig, men jeg har mye muskler på kroppen, så det er ikke så farlig..:) prøver å trives med meg selv nå, selv om jeg ser at det har kommet litt ekstra på armene og lårene. Så gleder jeg meg bare ekstra mye til å komme ordentlig i gang etter fødsel :)

Eg e 20+2 og lagt på meg 10 kg allerede :P

Sent from my iPad using BV Forum

Har lagt på meg ca 5 kilo jeg også, er 19 uker på mandag :p bekymrer meg foreløpig ikke da, men kan nok komme til å gjøre det. Min mor la på seg 23 kilo med meg, så hååper jeg slipper det :p

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

To kilo kom for to uker siden, håper det går en stund til nye to.... Men trener en ekstra økt og holder meg helt unna tomme kalorier!

Jeg vet godt hvordan du har det. Jeg synes også dette med vekt er et litt sårt tema. Ligger likt som deg, 20+1 idag og 5kg opp. Med forrigemann gikk jeg opp ca 20, og hadde vel gått opp 7kg til nå. Og jeg er livredd for å komme der igjen. MEN, med han følte jeg et stort press for han kom i slutten av mars og sommeren var rett rundt hjørnet. Men nå får vi babyene i desember, og mange opplever at de raser ned i vekt etter fødsel, og i forbindelse med amming. Vi har fri hele våren når det er fantastisk å trille tur med vognen, så ikke stress :) jeg gikk kjempe masse turer og etter 3mnder var de 20kg borte.

Jeg føler heller ikke at jeg spiser masse og sånn særlig usunt. Koser meg alltid litt ekstra i helgen, men det må jo være lov. Men kroppen legger på seg det den vil er min erfaring. Pga refluksproblemer spiste jeg nesten ingenting på en hel måned, pluss at jeg kasta mye opp, før jeg fikk hjelp av legen. Allikevel la jeg på meg 4kg, bare på den måneden. Jeg forstod ingenting. :p

Sent from my iPad using BV Forum

Blir og litt sprø av denne vekta!! Har lagt på meg 2,5 kg til nå.. Sist gikk jeg opp 11 tilsammen :)

Jeg er også beskymret for hvor mye jeg kommer til å gå bmi 28 før graviditet, nå er jeg i hvertfall på pluss 6-7 kilo og er bare 20 uker i morgen:O må skjerpe meg i forhold til sukker:)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Back
Topp