Om utstyr...

lillechille

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har funnet ut hva dere skal ha? Tenker litt merker og typer her..

Feks vil jeg ha maxi cosi bilstol og sånn stokke tripptrappstol med nyfødt sett... Og en baby bjørn vippe stol, og så har jeg sååå lyst på leander vugge, men blir nok ikke det altså..For dyr..For ikke å snakke om vogn, usikker der igjen gitt....sukk...

Hva har dere funnet ut foreløbig?

Mamma kjøpte bilstol til oss for noen uker siden  - kampanje! Maxi-Cosi cabriofix.
Idag var det 1000kr avslag på Stokke Mini på barnas hus, så vi slo til der og for vi skulle uansett ha den sengene..

stokke-stol har vi fra jeg var liten...

Dette har vi:
Bilstol: britax babysafe (eg syns den er en del bedre enn maxi cosi)
Vogn: emmaljunga city cross
Vippestol: babybjørn
Bæresele: ergo baby<3
Vognpose: easy grow vinerpose pluss litt diverse sommerposer
Stokke barnestol med bøyle og sofus barnestol

Skal kjøpe:
Lekegrind: Babydan felix eller basson pippi lekegrind
Vugge: Sofie vugge
City bag til vognen
Stellebord: Basson stellebord med to hyler
Nyfødtsetet til stokkestolen
Beltebase til bilstolen

Vi har det meste etter storesøster. Det eneste vi skal kjøpe er base til maxi cosi bilstolen og vippestol. Ellers har vi det, tror jeg... Kanskje vi kjøper en bæresele  av et eller annet slag men vi brukte ikke det sist gang så vet ikke helt om vi gidder å kjøpe det. Lekegrind har vi ikke hatt og det skal vi ikke kjøpe heller er planen. Men jeg vil ha en skikkelig slik gummimatte/treningsmatte! 

Vi har vel egentlig også det meste etter storebror, men skal ha noen småting. Skal ha en manduca bæresele, den babystolen fra stokke til å feste på tripptrappstolen, også har jeg lyst på en moseskurv til stua. Må også ha nytt stellebord med badekar. Og kanskje rosa klær?! :P

Her har vi det meste fra før, men vil ha babysete til tripp-trapp stolen så babyen kan være sosial med oss. Ellers er det alltids noen småting man vil ha og så blir det litt mer klær hvis det blir en jente denne gangen. 

Har en god del fra storebror, men kommer til å kjøpe ny bilstol slik at den kan passe den nye vogna! Og så skal vi ha den nyfødtstolen til tripp-trapp stolen.
Har fra før
Baby bjørn vippestolt- knallfornøyd med den
Baby bjørn bæresæle  mulig den selges og byttes til noe annet
Høy vugge fra barnas hus - tør ikke å ha leandervugge eller noe som er så lavt når storebror ikke er større, og fortsatt kan være litt utiregnelig :P
Tenker på Easywalker Qtro vogn
Og så får vi se om det blir rosa-lilla-klær eller noen nye blå :)

Et tips er å kjøpe leandervuggen brukt, vi gjorde det med Frøken O. Fikk den kjempebillig og nesten ikke brukt, gleder meg til å bruke den til nestemann :)

Har det meste etter forrigemann, men har noen ting på må ha lista likavel!
Vil bl.a ha tripp trapp stol med nyfødtsett og bilstoladapter til vogna. Savna virkelig bilstoladapter sist gang, så er veldig glad for at emmaljunga endelig har ordnet med maxi-cosi adapter!
Har veldig lyst på leandervugga jeg også, men prisen er litt stiv. Tenkte kanskje jeg skulle sy meg en selv. Dessuten har vi en venn som halvveis har lovet oss å lage ei vugga ala so-ro. Får vente litt å se..

Back
Topp