Om terminregning i forhold til menssyklus..??

lillechille

Forelsket i forumet
I følge babyverden har jeg termin 4 juni, og er 11.4 uker idag..regnet utfra siste mens 2 sep og tatt hensyn til syklus på bare 22 dager..Da stemmer faktisk og med unnfangelsesdatoen..(Ja, vet...Utrolig lite action her i gården:)..)

Men legen sier jeg er 10 + 4 og tar ikke hensyn til syklus i det hele tatt..Jeg spurte om det, men det skulle man ikke sa han....Merkelige greier spør du meg...

UL damen mente jeg var minst en uke lenger en legen mente, altså stemmer med bv..Hun sa iforhold til str på foster var det ca 12 uker nå (tirsdag) Og hun sa man skulle regne med sykluslengde...

Sååå....Noen fler som tror legen er på villspor?

Vært gøy å vite om jeg skal feire 12 uker nå på fredag, eller om jeg må vente.... Holder en knapp på UL damen jeg:)

Jeg er også litt forvirret med dette med terminutregning, for det er mange terminkalkulatorer på nettet som viser forskjellig svar...Jeg forholder meg til den på babyverden, for den har stemt når jeg har gått gravid tidligere:)

Hm.. ja det er vanskelig det der!
jeg tror jeg ville holdt meg til den jeg selv mente var rett fram til ordinær ul jeg!:)
Når ul-damen også mente det så tror jeg at jeg ville hørt på det;)

Legene bryr seg ikke om sykluslengde og slik, de setter termin ut fra siste mens. Så er det opp til UL og sette en som er mer korrekt. Jeg ville hørt på UL damen og din egen utregning :)

mamma123 skrev:
Jeg er også litt forvirret med dette med terminutregning, for det er mange terminkalkulatorer på nettet som viser forskjellig svar...Jeg forholder meg til den på babyverden, for den har stemt når jeg har gått gravid tidligere:)

Ja, helt merkelig det der.... Tror jeg gjør det jeg og:)

Jeg var hos jordmor i dag,og hun kommenterte faktisk det at hun alldeles ikke forsto hvordan legene regnet seg fram til termin.

Følg din egen termin og det svaret du fikk når du var på ul frem til ordinær:)

Back
Topp