Om strømmen går..

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Om strømmen skulle forsvinne har dere da det dere trenger i hus?

Her opplevde jeg for noen mnd siden at strømmen forsvant og satt plutselig uten varmt vann til melka og uten ved inne.

Så nå har jeg alltid ekstra ved stående inne og termos med kokt vann på kjøkkenet. Jeg har og kjøpt meg lommelykt tilfelle det skjer på natta. Så da håper jeg at jeg er bedre rustet neste gang det evt skulle skje :p

Så hvordan er det hos dere? Hva mangler dere om det skulle skje?
 
Den tanken har aldri slått meg :eek: vi har alltid vann på en termos, lommelykter har vi nok av egentlig. Men hvis uhell skulle være ute så har vi en kompis av samboer 200 m borti veien :)
Eller så bor Babydilla123 8 min unna meg :p
 
Den tanken har aldri slått meg :eek: vi har alltid vann på en termos, lommelykter har vi nok av egentlig. Men hvis uhell skulle være ute så har vi en kompis av samboer 200 m borti veien :)
Eller så bor Babydilla123 8 min unna meg :p

Det er jo veldig greit da :) de gangene sømmen har forsvunnet her, har det hvert mørkt så har det hvert mørkt hos alle rundt her også :p men selvfølgelig pappa bor 10 min kjøring unna så hadde det blir veldig langvarig så hadde han fått komme med primus eller at vi hadde hvert hos han :p
 
Vi har et skikkelig problem på vinterstid om strømmen går og blir borte lenge. Vi har nemlig kun varmepumpe i hus, ingen vedovn..

Og da blir det fort kaldt!
 
Vi har et skikkelig problem på vinterstid om strømmen går og blir borte lenge. Vi har nemlig kun varmepumpe i hus, ingen vedovn..

Og da blir det fort kaldt!

Ja det er skikkelig kjipt om det skulle skje. Satse på at dere slipper unna strømbrudd på vinterstid dere da :)
 
Ved er kjekt å ha.
Kommer an på hvor mange timer det er snakk om, men varmtvannstanken holder vel ganske lenge så kunne fint varmet i vannbad evnt.
Hadde vært verre om vannet forsvant.
 
Vi har ved i boden i kjelleren og kokt vann trenger vi ikke! Har en lommelykt ellers har vi ikke så mye, men det gjør ikke noe :)
Det verste er hvis vannet går for da vi toppen 1 liter vann i kjøleskapet :p
 
Vi har stadig strømbrudd i hele distriktet, men har alt vi trenger, både vedovner, kokt vann på termos (har alltid det uansett), og kald matkjeller som mye av maten kan holde seg i om strømmen er borte så lenge at kjøleskapet sliter. ;)

Vann har vi varmtvannstanken full av i verste fall, og det vannet går fint å drikke kokt, om det kniper. ;)
 
Har hittil ikke opplevd strømbrudd her vi bor:p Men vi ser veldig an vær og vind. Blåser det mye eller er meldt vær som kan føre til strømbrudd (torden og lyn, storm osv) koker vi vann og har på termoser. Har kun oppvarming via strøm her.
 
Den tanken har aldri slått meg :eek: vi har alltid vann på en termos, lommelykter har vi nok av egentlig. Men hvis uhell skulle være ute så har vi en kompis av samboer 200 m borti veien :)
Eller så bor Babydilla123 8 min unna meg :p
We fix :D haha
 
Vi har peis og ved og jeg har pupper fulle av melk, og vi har x antall posedrikke av smoothie og grøt som ikke trenger varmes så hadde overlevd fint:p
 
Back
Topp