Om søvn og sånn

Babypus 2006/2008

Forelsket i forumet
Hvor mye sover deres små om dagen...?

Her står vi opp 6.30 - 7.00
Første lur 9.00 - 10.00
Andre lur 13.00 - 16.00
Tredje lur 18.00 - 19.00
Natta 21.00

Merker fort at hun blir veldig sur og grinete viss hun ikke får lurene sine. Også er det veldig greit at hun har ganske faste tider.

Samboer skulle legge henne i går, og det tok masse tid. Tror han holdt på i en time nesten. Hadde så vondt av lille som bare hylte. Hun liker å ligge i armene mine og bli bysset i nesten søvn før jeg legger henne. Samboer la henne litt for fort nedt tenker jeg, for det ble stille en stund også masse skriking. Måtte ta meg i å ville gå inn å trøste henne. Må passe på at hun ikke blir en bare-en-person-som-får-legge-meg  type. Er nok litt mye hønemor

Her er vi ikke oppe før 9-9.30 vi.
Så sovner ho gjerne i 12 tiden og sover alt fra 2-4 timer.
Om det blir en liten lur etter det kommer ann på om ho blir grinete eller ikke. Den blir da på en halv time- time.
Også er det natta her 19-20 tiden.
Så ikke akkurat orden på soving her på dagen, men så lenge ho sover om natta får dag være dag.

Ikke så veldig rutiner på sovinga på dagtid her akkurat..

Men hun får ikke sove etter klokka 18 iallefall, for vi pleier å legge henne i 20 tida.
Står opp alt ifra klokka 7 til 10. Litt ettersom hvor mye tull det har vært på natta [&:]

Om dagen sover hun bare små dubber. Halvtime om gangen som regel.

Her legger hun seg ved 19.00 tiden og sover da til rundt 09.00.

Så har hun en lur ved 12 tiden og igjen ved 17 tiden.

Han legger seg ca kl 19, og sover da til ca 07.30. I løpet av disse timene får han mat ca 3 ganger[:@][:@] E så lei av å amme om natta....På dagen har vi egentlig ikkje noe fast rytme. Han sover ca 3 ganger om dagen, og de varierer alt fra ein halv time til to....Gleder meg til d blir meir rytme på ting [:)]

ORIGINAL: fruluna

Ikke så veldig rutiner på sovinga på dagtid her akkurat..

Men hun får ikke sove etter klokka 18 iallefall, for vi pleier å legge henne i 20 tida.
Står opp alt ifra klokka 7 til 10. Litt ettersom hvor mye tull det har vært på natta [&:]

Om dagen sover hun bare små dubber. Halvtime om gangen som regel.

Vi har det nesten akkurat som dere. Ikkje så mykje rutine på dagen. Prøver å la ho få sove litt før hver nye matings.
Ho sover som regel frå 20.30 til 7.00 her. Så et ho litt, og så søv ho (og mora!!! he he) frå 8-9 sånn cirka. Då står vi opp. Alltid god å ha den siste timen der!

Vi står opp klokka 08.00 hver eneste dag, han er våken til klokka 11, sover som regel 2 timer da, og har en 20 minutters hvil på ettermiddagen sånn i 4-5 tiden, og legger seg mellom 20-21 og sover til 08.00 igjen...

vi står opp rundt9-10 tiden. han får sin første dupp rundt 12 tiden. sover da i 2/3 timer...(dersom han står ute kan han fort sove i 3 1/2 time også.).neste dupp er som regen i 16 tiden.sover i ca 1time da..legger seg for kvelden i 19tiden...

huff vi har lite rutine på soving på dagen...
Kommer helt an på hva vi skal.
men kveldsrutine har vi!
Klokka 8 får hun grøt, klokka ni steller vi henne, og halv 10 legger hun seg.
Og hun sovner med en gang vi legger henne, nesten hver dag![:)]

Ikke så veldig faste rutiner på søvn her heller! Men hun har små dupper gjennom hele dagen! Noen dager har hun lengre søvnperioder på ca. 2 timer.

For natta sovner hun ikke før sånn i 23 tiden.... men da sover hun stort sett til 07! og det er jo deilig da! Det blir en helt vanlig natt for meg! Så får hun mat og kan sove til 10-11 tiden! Så jeg er fornøyd! Men gleder meg jo til hun sovner tidligere på kvelden sånn at jeg får litt kveld alene!
Men klager ikke!! [:)]

Står opp i 8-tida og er da våken til i 10-11 tida. Kan sove et par timer eller mindre. Har en kort dupp igjen i fire tida, men den er kort. Han legger seg klokken 20 og bruker å sove i fire timer før han skal ha mat. så mat hver tredje time. . 

De siste dagene har han skulle hatt mat annenhver time på natta, kjenner at jeg blir veldig sliten og gleder meg til eksamen er over slik at vi kan begynne med grøt. Er jo tydelig at han trenger noe mer når han våkner og skal ha mat så ofte.

Her legger vi Eskil kl 19.30 nå. Varierer litt hvor lang tid han bruker på å sovne, men han sover i alle fall stort sett til kl 20. Da sover han til ca kl 7. (i dag var vi oppe kvart på 7...) Etter det har vi et par matrunder også legger jeg han igjen ca kl 10 og da sover han ca 3 timer. (Hvis vi ikke er hjemme på dagen er det ikke alltid like lett å få han til å sove.)
Han kan ta seg en liten "nap" senere på dagen, men den blir ikke lang.[:)] 

Back
Topp