om noen kunne tatt på seg noen vernesko og sparka meg i trynet??

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Jeg får ikke helt til å slutte og røyke... :'(
Jeg forstår ikke hvorfor jeg gjørAltså jeg røyker ikke mye..§! det!??!?!?!
Jeg har jo alltid sagt at jeg skal slutte den dagen jeg får positiv test.. Men den dagen jeg fikk det, så blei jeg så stressa.. Så unnskyldte jeg meg med: den dagen jeg har vært hos legen, og sett at alt er bra..! Da skal jeg slutte..!
MEN HVORFOR I ALLE DAGER GJØR JEG DET IKKE!!!???

Altså, jeg røyker ikke mye..! Jeg har gått ned fra ca 15 om dagen, til 2-3.. Men jeg vil ned i null!!

Noen flere som sliter? Eller er ALLE andre flinke??

Jeg vet om mange som har hatt de samme problemene som deg. Men har da fått beskjed fra legen at om de er veldig stresset over røykeslutten, blir fosteret stresset også, og da kan det være mer skadelig en å fortsette med ett par om dagen=)

Stress ned og ta en prat med legen din=) Kanskje du blir betrygget og ikke stresser så mye;)

Lykke til=)

Jeg klarte å slutte på dagen.. sluttet for 19 uker siden, og jeg ville ikke engang slutte egentlig.
røyket 20-25 prince fast hver dag.. og ja det var TØFT den første tiden, men jeg er EKSTREMT STA og skulle klare dette...

samme har samboer gjort, og bestevenninne og mammaen min....

Og det går om du virkelig bestemmer deg.

Jeg husker ei venninne av meg sa da hun akkurat hadde født: "Jeg har gjort mye rart her i livet, men det eneste jeg angrer på etter jeg fikk denne prinsessen er at jeg ikke sluttet å røyke tidligere"

Det gikk bra med lillegullet hennes og hun hadde røyket kun få sigaretter, men det var samvittigheten hennes hun slet med etter hun hadde født.

Akkurat de ordene sitter litt igjen hos meg...

Lykke til... dette klarer du... men ikke stress..er enig med Bebiii2011

jeg var VELDIG kvalm med nr 1 så for meg var det enkelt å slutte...
Så har egentlig ikke så mange tips...
Men kan ikke du høre med legen din da??
Om de har noe som hjelper??

Det er ikke lett å slutte å røyke. Særlig om du har røkt lenge. For det første syns jeg faktisk du aksl være stolt over at du har gått fra 15 til 2-3 om dagen. Det synes jeg er utrolig godt gjort av deg. Da er det ikke langt igjen til du er helt ferdig. Jeg sluttet selv fire dager etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det var liksom ikke bare å legge fra seg røyken og være ferdig med det. Fordi jeg har røkt lenge. Men så kom jeg over en et skriv som heter Gravid, utgitt av helsedirektoratet. Denne kan du laste ned her:
http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00118/Gravid_118459a.pdf
Der sto det masse om alt som er verd å vite noe om når man er gravid [:D] Det jeg hengte meg opp i var følgende: "Når du røyker, dannes det karbonmonoksid (kullos) som går over i blodet. Karbonmonoksid i røyken binder seg til blodfargestoffet i de røde blodlegemene og stjeler plass fra oksygenet. Det fører til at du og barnet hele tiden får mindre oksygen enn dere skulle hatt." Videre sto det: "Hos mor er halvparten av karbonmonoksidet forsvunnet etter ca. to timer. For fosteret tra det ca. syv timer før konsentrasjonen er halvert. Dette betyr at barnet hele tiden her mer korbonmonoksid i seg - og mindre oksygen - enn det du har."

Etter at jeg hadde lest dette var det stopp. Og det har det vært siden. Hver gang jeg kjenner suget etter røyk tenker jeg på de syv timene med mindre oksygen til den lille spiren min. Jeg mener ikke dette for å skremme deg. Jeg synes du har vært flink som har trappet så mye ned. Vær stolt av deg selv og sett deg av en dag da det er full stopp på røyken. Heier på deg [:D][:D][:D]

så snille dere er=)
Skal følge tipsene deres, og høre med legen..! Jeg vil jo absolutt ikke røyke.. Går jo bare og er bekymret over spiren hele tiden, og da er det ganske respektløst av meg og røyke..! DUM er jeg! ÆSJ!

Back
Topp