Om natten

ToGo

Glad i forumet
Nå begynner det å bli kaldere ute og dermed synker innetemperaturen inne også. Vi har ca 20 grader på soverommet. Mini har blitt veldig glad i å dytte ned dyna med henda. Jeg er da redd for at han skal bli kald/syk med tiden. Han klager ikke, men er ofte iskald på henda. Jeg vet jo også at det er viktig at babyer ikke blir for varme om natten. Hva er den gyldne middelvei? Hvor mye skal jeg kle på han? Burde jeg gjøre noe med de kalde henda? Nå sover han med pysj og en dundyne som er sånn middels tykk. Jeg vet at noen pakker baby inn i teppe om natten, men jeg vil helst at han skal kunne bevege seg fritt. Ikke lett å være førstegangsmor [emoji12]

Nå begynner det å bli kaldere ute og dermed synker innetemperaturen inne også. Vi har ca 20 grader på soverommet. Mini har blitt veldig glad i å dytte ned dyna med henda. Jeg er da redd for at han skal bli kald/syk med tiden. Han klager ikke, men er ofte iskald på henda. Jeg vet jo også at det er viktig at babyer ikke blir for varme om natten. Hva er den gyldne middelvei? Hvor mye skal jeg kle på han? Burde jeg gjøre noe med de kalde henda? Nå sover han med pysj og en dundyne som er sånn middels tykk. Jeg vet at noen pakker baby inn i teppe om natten, men jeg vil helst at han skal kunne bevege seg fritt. Ikke lett å være førstegangsmor [emoji12]
Vi bruker sånn sovekjole:) funker veldig bra:)

Vi har vinduet åpent, så lillesnupp sover med bomullsvotter og lue i tillegg til pysjen. Har ullpysjer til det blir kaldere, men da lukker vi vinduet også

Nå som det er 20 grader på rommet bruker han nattpysj å dundyne. Har en varm baby som blir fort klam så vi bruker ull stortsett hele tiden. Har bestilt ullpose som blir brukt sammen med pysjen og dundyna når det blir litt kaldere:)

Ehm..... er 15 grader på rommet vårt- han sover med pysj og dyne! Ofte inntil meg også! Han kravler seg selv inntil meg, så er oftest god og varm! Kan nok hende vi velger ullpysj etterhvert!
Hva er anbefalt temperatur på soverommet for de små? Er d ikke 15 grader ca?

Ehm..... er 15 grader på rommet vårt- han sover med pysj og dyne! Ofte inntil meg også! Han kravler seg selv inntil meg, så er oftest god og varm! Kan nok hende vi velger ullpysj etterhvert!
Hva er anbefalt temperatur på soverommet for de små? Er d ikke 15 grader ca?
Mellom 14-18 grader:)

Nb, noen barn blir veldig varme i sovepose og ikke alle poser krever full pysj under, noen bare body. Les anbefalingene. og nb 2: vårt første barn klarte å sparke opp dundyna slik at hun fikk den over ansiktet. Ble heldigvis oppdaget kjapt. Kalde hender: man kan bruke pulsvarmere i ull. Lett å strikke for de som driver med slikt :) Funket veldig bra her i kombinasjon med sovepose :).

Vi samsover for det meste enda, så her sover lille kun i body med egen dyndune over. Men tenker at hun snart skal begynne å bruke pysj og spesielt de nettene vi tror hun får til å sove i vuggen sin.

Pysj og dyne :) har ca 16-18 gr på soverommet. Det er vanlig at babyer blir kalde på hendene. Aldri brukt lue på de på natta og jeg har alltid vindu åpent på natta. Bedre med for kaldt enn for varmt tenker jeg. Han er god og varm under dyna.

Nøstebarn har gode ullpysjer til vinteren:-)

Back
Topp