Så deilig at noen skrev et innlegg om dette med tissing nå. Jeg var på do for 15 minutter siden og tenkte "jeg må skrive et innlegg og spørre noen til råds!" og var på vei til å gjøre det nå!
Jeg har 0 kontroll på den blæra mi jeg. Synes det er litt nifst SÅ tidlig i forløpet på en måte. Jeg klarer ikke "presse" ut tisset. Vanligvis hvis jeg må på do så kan jeg presse litt i blæra også lager det sånn lyd som du hører når det kommer full flow på en måte. Men jeg klarer ikke presse på de riktige musklene lengre! Og det blir bare verre og verre for hver dag som går!
Jeg må bare puste rolig med øynene igjen, for å klare å slappe av så jeg ikke kniper lengre.
Så begynner det å sildre, sakte. Kjenner at jeg ikke får tømt meg helt, for plutselig kniper musklene seg sammen igjen. Så må jeg puste mer, så sildrer det litt til. Såvidt det er. Når jeg prøver å presse sammen "tisse-musklene", så er eneste effektens om skjer at jeg presser med rompa. Så jeg kjenner at jeg presser og presser baki da, og man ønsker jo ikke det alltid heller når man faktisk ikke SKAL bommelom.
EN ting er jo at man må ofte tisse som gravid, den er jeg forberedt på pga mangel på plass og alt det der. Men hvis jeg nå i uke 11 ikke klarer å presse ut urinen i blæra mi engang, pga mangel på muskelkontroll. TENK den dagen i uke 40 om noen gir meg epidural og jeg er mer lammet enn vanlig og jeg skal presse ut en baby da??
Men altså. Skal det værra sånn her?