Om morgenen...

M_N86

Flørter med forumet
Jeg må bare spørre..husker ikke om jeg har spurt om dette før :P Men, mange av dere skriver ting om at magen vokser og buksene blir trange osv, og det har også vært en del skriverier om det å kjenne livmora.

Jeg greier ikke å kjenne livmora mi, og har slått meg til ro med det..hehe.. Men, det jeg lurer på er: Når dere snakker om at magen vokser, mener dere da livmora?

Om morgenen når jeg enda ligger i senga og ser ned på magen min er den HELT flat. Den ser nesten ikke sånn "mensen-oppblåst" ut engang, mens i løpet av dagen blir magen oppblåst og mot kvelden kan jeg se ganske gravid ut. Dette er det samme løpet hver dag.

Nå har ikke jeg vært gravid før, så jeg lurer litt på om det er slik det vanligvis er, når man ser gravide som så vidt har begynt å få synlig mage, er det da egentlig bare oppblåst mage, eller er det også livmora som "vises" hos noen? Hehe..rart spørsmål kanskje men.. jeg lurer likevel :P

magen min blir større utover kvelden og jeg tror nok det er veldig normalt! de fleste jeg kjenner har har hvertfal hatt det sånn :)
men magen min er ikke flat på morgenen da. er en liten kul der da og. og det er livmora!'
(i tilleg blir alle innvollene dyttet oppover, så det blir jo litt mage av det og :)

magen min buler godt opp mellom hoftebeina uansett tid på døgnet nå :P men den gjorde ikke det på denne tiden forrige gang :) livmoren har vokst mye fortere denne gangen! den er alt vokst forbi navlen :P og i bøkene står det at den skal være ca 5-8 cm under navlen nå :P

Hm..rart at det skal være så store forskjeller! Jeg er ei liiita dame, for å si det mildt (veldig lav, ganske slank).. utrolig at livmora kan gjemme seg så godt inne i kroppen min.. kanskje jeg bare har ei lita livmor også..som passer til kroppen min? :P

Det er mange grunner til at magen vokser.
Livmora vokser og dermed presser den andre organer og tarmer lenger opp.
I tillegg blir tarmene slappere når man blir gravid og tar dermed litt mer plass.
Og, man får tregere fordøyelse, som gjerne gjør at man blir oppblåst (mest synlig for de fleste om kvelden).
Så når magen vokser, spesielt nå så tidlig så er det ikke nødvendigvis at livmora er blitt så stor at den er "synlig" enda. 

Her er magen ganske liten på morgen, når jeg ligger flyter jo bare alt ut mot sidene.. :P Når jeg står ser jeg en liten bump nederst som jeg nå ikke klarer å trekke inn lenger. På kveldene derimot, kan jeg være så oppblåst at jeg nesten ser høygravid ut (litt overdrevet da men..) Når jeg tar magebilder tar jeg derfor alltid på morgenen. Da er det lettere å se hvor mye magen faktisk vokser, sånn helt realistisk, og ikke bare hvor mye luft jeg har innabords :P

Nettopp, det er mange grunner til at magen vokser. Da føler jeg meg litt betrygget igjen..:) Ble litt redd for at livmora og den lille krabaten ikke vokser normalt! 

heeelt normalt :D jeg hadde ikke mage før uke 18-20 sist. brukte mine vanlige bukser leeenge. Denne gangen har jeg allerede blitt spurt flere ganger om jeg er gravid av totalt ukjente folk... alt er slapt siden sist så da syns magen fortere :) sist hadde jeg rimelig godt hold i magemusklene, men ting har ikke akkurat kommet tilbake til normalen :P

Helt normalt ja:) Forrige gang kjente jeg ikke den bulken av livmoren når jeg lå nede før i uke 16...
Denne gangen kjenner jeg fortsatt ingenting,men er bare 11 uker på vei da :P

Jeg fikk aldri den markante kulen nede på magen under forrige svangerskap.. magen min satt veldig høyt hele tiden, og det er nok for at andre ting blir trykket oppover.. Virker som det er det som skjer denne gangen og...:)

Back
Topp