Om man ikke skal amme/pumpe - kun gi MME

Bkno2920020

Andre møte med forumet
Har jo nevnt i en tidligere post her inne at jeg er veldig usikker på om jeg skal prøve meg på amming denne gangen eller gå rett på flaske med MME.

Er det noen av dere her som har gått rett på flaske som kan være så snill å si litt om hvordan man går frem om man velger dette?

Er ute etter å skaffe meg mest mulig informasjon om hvordan dette gjøres i praksis.

- får man noe "opplæring" på sykehuset?
- hvilket utstyr bør man sørge for å ha i hus?
- mengde + hyppighet av mating av baby helt i starten?
- bruker man ferdigblandet flytende MME helt i begynnelsen (kanskje lettere med mange små hyppige måltider de første dagene?) eller pulver som man blander ut selv?
- noen ting man bør unngå?
- lure tips/triks en bør vite om?
- blir man veldig bundet til hjemmet eller er det lett å komme seg ut når man har fått dreisen på det?

All info tas i mot med stor takk.

Jeg valgte å ikke amme sist og skal ikke amme nå heller. Synes mme var helt ok! Koke vann å blande i pulver funker helt fint. Anbefalingene er å blande i vann som har 70 grader med pulver. Man får kjøpt maskiner som tomme tepee(om det skrives sånn) ot baby brezza. Sistenevnte hadde vi til tross for at det er sagt at barn kan bli syke av den(tv2 hjelper deg hadde en artikkel på det) men mtp at flere produsenter vil blande sine pulver i vann med 4å grader har vi fulgt det. Man får noe opplæring på sykehus, men står fint mengder pulver og vann på pakkene. Type melk varierer veldig der noen babyer reagerer på enkelte typer enn andre. Malt er en god ting mtp magen <3 vaske flasker for hånd og koke eller bruke sterilisator etter bruk. Ferdig mme er bra men har ikke brukt det selv. En fordel vi så var at far fikk bidra like mye med baby som meg. Men på dette feltet er det like mange meninger som folk :)

Måtte lese på nettet. Ville uansett gitt råmelk.
Kjøpte flasker. Skyldte dem etter mat, vasket i maskin og kokte dem i panne. Hadde ikke mikro. Satte dem på rene kjøkkenpapir.
Kokte opp vann, hadde oppi pulver og ristet. Kjølte ned under litt kjølig vann i spring.
Synes det var stress og håper på amming denne gangen.

Back
Topp