Om hjelpestønad

Husmor

Glad i forumet
Jeg mottar hjelpestønad for et av barna mine pga hennes diagnoser. Jeg søkte i april i fjor om forhøyet hj.stønad, men fikk avslag. Jeg ga meg ikke for sosionomen vår mente vi hadde krav på det. Så jeg klagde på vedtaket. Det ble sendt videre til nav klage og anke. Her fikk jeg og avslag. De sendte den videre til trygderetten. Men før de begynte å behandle den der, sendte jeg ytterligere informasjon til Nav klage og anke, men atter en gang avslo de. Men jeg sendte enda mer detaljerte info om situasjonen, om hvorfor jeg mente jeg hadde krav på støtten (snakk om å måtte få det inn med teskje). Og nå for et par uker siden gjorde de om vedtaket[:)] Jeg fikk medhold! Det resulterte i at jeg får etterbetalt fra 3 mnd før jeg begynte å søke! Så snart har jeg 30 000,-på kontoen. + litt ekstra hver mnd[:)]

Så ikke ta et Nei for et Nei når dere søker på noe.

Så bra!!! Ofte lønner det seg å stå på. Gratulerer!!!

Wooow! Det var ikke verst at du fikk medhold! [:)] Skulle egentlig bare mangle, men man må jommen kjempe for de kronene man har krav på. Godt at du får de![:)]

Så bra da!! Men det skal jammen være unødvendig å jobbe så hardt for det!! Jeg har både grunn- og hjelepstønad for lillemann, og her sendte de NAV faktisk forespørsel til fylkeskontoret for å krve at jeg skulle få forhøyet HS uten at jeg ba om det engang! [:D]

Gratulerer![:)] Det nytter å stå på ja!!
Det systemet der er ikke det letteste å komme igjennom, mye forskjellsbehandling er det og[>:]
Synd at vi må krangle så mye for å få igjennom  noe man har krav på..

ORIGINAL: Tyte

Så bra!!! Ofte lønner det seg å stå på. Gratulerer!!!

Så bra da! Her holder jeg på med søknad om hjelpestønad for mellomste jenta mi. Var ikke klar over at vi hadde krav på noe som helst før sosionomen påpekte dette.

ORIGINAL: Elimor

Så bra da! Her holder jeg på med søknad om hjelpestønad for mellomste jenta mi. Var ikke klar over at vi hadde krav på noe som helst før sosionomen påpekte dette.

Ja, hadde ikke sosionomen sagt at hun mente at vi hadde rett på det, hadde jeg ikke søkt.

Bra du fikk igjennom det!
Har også forhøyet hjelpestønad, men det fikk jeg uten å ha søkt
på forhøyet, søkte bare hjelpestønad, å nav kan vist bare gi opp til en viss
sats før det går videre til fylkeskommunen elr noe som avgjør d, så jeg fikk brev om forhøyet
hjelpsestønad etter jeg hadde fått innvilget hjelpestønad..

hvordan sats får du? kan jeg spørre hvilken diagnose?

ORIGINAL: MagicaPia

Bra du fikk igjennom det!
Har også forhøyet hjelpestønad, men det fikk jeg uten å ha søkt
på forhøyet, søkte bare hjelpestønad, å nav kan vist bare gi opp til en viss
sats før det går videre til fylkeskommunen elr noe som avgjør d, så jeg fikk brev om forhøyet
hjelpsestønad etter jeg hadde fått innvilget hjelpestønad..

hvordan sats får du? kan jeg spørre hvilken diagnose?

Sats 3. Diagnose- utviklingsforstyrrelse og tilleggsdiagnose ADHD.

Nice
Bra du ikke ga deg!

ORIGINAL: ~September~

Gratulerer![:)] Det nytter å stå på ja!!
Det systemet der er ikke det letteste å komme igjennom, mye forskjellsbehandling er det og[>:]
Synd at vi må krangle så mye for å få igjennom  noe man har krav på..

Back
Topp