Om du skulle valgt permisjon igjen

Her måtte jeg tatt permisjon uten lønn etterpå uansett..

Jeg skal mest sansynlig jobbe 1dag i uken fra permisjon slutt fram til bhg start... Så blir ikke helt utenlønn..

Greit med litt inntekt ja:)

Veldig greit :) er snakk om halve april, hele mai og juni neste år, så da har besteforeldrene sagt de kan dele på å ta en fridag fra jobb. Hvis ikke mannen søker seg ned i 80% stilling den perioden :)

Man må vel ha jobbet 4uker.. Ikke lange tiden, men kjedelig om noe skulle skje..
Det er veldig kjedelig ja! Jeg startet i ny jobb i august i fjor, og var syk første uka.
Da tapte jeg en ukes inntekt, og det var sur penger å miste i tillegg til at jeg var syk!

Jeg kjenner nå at jeg angrer på at jeg ikke tok 80%. Jeg trodde faktisk man tapte mye mer på det enn der man faktisk gjør.
Jeg skal ha ulønnet i seks uker etter permisjonen, og nå prøver jeg å overtale sambo til å ta tre måneder ulønnet etter permisjonen sin for å utsette barnehagestart.
Jeg tenker at det hadde vært fint for dem å få seks måneder sammen, så får de virkelig bygget en god relasjon.
Og så kanskje hun ikke blir så mammadalt.

Hadde fortsatt valgt 100% dekning, men ville begynt p jobbe etter ca 4 mnd. Et par dager i uka feks :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er veldig kjedelig ja! Jeg startet i ny jobb i august i fjor, og var syk første uka.
Da tapte jeg en ukes inntekt, og det var sur penger å miste i tillegg til at jeg var syk!

Den er lei :( Jeg fikk omgangsyke og måtte være vekke, men var heldigvis bare 2dager. Svir ikke like mye som en uke!

Jeg kjenner nå at jeg angrer på at jeg ikke tok 80%. Jeg trodde faktisk man tapte mye mer på det enn der man faktisk gjør.
Jeg skal ha ulønnet i seks uker etter permisjonen, og nå prøver jeg å overtale sambo til å ta tre måneder ulønnet etter permisjonen sin for å utsette barnehagestart.
Jeg tenker at det hadde vært fint for dem å få seks måneder sammen, så får de virkelig bygget en god relasjon.
Og så kanskje hun ikke blir så mammadalt.

Det spørs jo litt hva man tjener og hvor mye man taper.. Er ikke mye mindre utbetalt jeg har i måneden nå, enn hva jeg hadde før permisjonstart. Skattetrekket vil jo også bli mindre, når inntekten er mindre :) Angrer ikke på valget :)

Den er lei :( Jeg fikk omgangsyke og måtte være vekke, men var heldigvis bare 2dager. Svir ikke like mye som en uke!
Ble i tillegg trukket 50% skatt siden de hadde rotet bort skattekortet mitt:(
Men fikk igjen mye på skatten i år da!

Ble i tillegg trukket 50% skatt siden de hadde rotet bort skattekortet mitt:(
Men fikk igjen mye på skatten i år da!

Kjekt å få penger igjen på skatten, men sur når man står der uten penger :(

Back
Topp