Om dere kunne fått betalt for.....

Tror ikke det. Liker å jobbe. Men kunne redusert stillingen og vært mer hjemme kanskje :)

Ja, helt klart, men ville ha jobbet litt er par ganger i uken mens barna er i barnehagen / barneskolen. Etter ca 8/9 års alder ville jeg gått tilbake i full jobb.

Tror de små har godt av å treffe andre barn og ikke bare gå hjemme med mamma hele dagen, men hadde vært deilig å bare studere på deltid når permisjonen er over for å få noen ekstra timer med frøkna :)

Ja! Hadde brukt mykje tid til å vere saman med andre med barn, feks i åpen bhg. For øvrig var det akkurat det eg gjorde med dei to første, berre at eg ikkje fekk betalt for det (anna enn kontantstøtte).

Nei,da hadde nok både jeg og barna blitt sprø!:P de har godt av å sosialiser seg,akkurat som meg!:) synes d er godt å kunne ta de fri innimellom når d passer seg sånn, på den måten får de alene tid med meg og/eller pappaen også:)

Helt klart!

Går fint an å være sosial og ha litt barnefri allikevel, feks ved å trene, ulike hobbyer eller frivillig arbeid. Men da bestemmer man mengde og tider selv.

Jeg jobber hjemmefra å har en veldig god inntekt samtidig som jeg da er mye hjemme er jeg mye mer sammen med barna enn de som er på jobb fra 8-16 da jeg kan styre hverdagen min som jeg selv ønsker. Vi har da valgt å ha barna hjemme siden de fortsatt er små. Grunnen til at jeg opprettet denne tråden er fordi jeg lurte på hva dere andre der ute tenker. Jeg føler veldig ofte på den "fordommen" mange har når de får høre at jeg er hjemme med barna men at jeg jobber hjemmefra.... Ofte blir jeg veldig lei meg av kommentarene jeg får, jeg har jo selv valgt å ha barna hjemme å jobbe hjemmefra noe jeg er kjempe glad for, for meg er dette helt supert å jeg stortrives med å være hjemme å kunne tilbringe mye tid med barna våre. Min mann jobber mye derfor er dette også en bra løsning for oss som familie. Men jeg føler veldig mye på at andre tror jeg bare går hjemme å henger, noe jeg absolutt ikke gjør med 3 barn opptil 3 år å en jobb som gjøres hjemmefra, når jeg svarer på de kommentarene jeg ofte får om at den eneste forskjellen på meg å de som snakker negativt til meg er jo at isteden for å gå på jobb ett annet sted jobber jeg like mye som de, bare hjemme med 3 barn. Å det er også mange som tar det som en selvfølge at det er min mann som tjener alle pengene å at jeg bare nyter goden av å ha felles økonomi noe som overhode ikke er sant da han ikke tjener så mye mer enn meg. Dette ble et langt innlegg men den siste tiden føler jeg meg mer å mer såret over å bli sett ned på bare fordi mitt kontor er hjemme å ikke 10 min unna.

Hvis det var andre som også var hjemme med barn. Sånn som det et no er det jo aldri unger ute å leker i gatene.

Absolutt ikke. Hadde blitt gal om jeg aldri fikk jobbe. Kunne jobbet redusert en periode :)

Ville jobba litt. For min del. Blir så usosial av og gå hjemme. Psyken min tåler det ikkje :p men elsker og ver hjemme med barna. Og koser meg i permisjon nå :)

Kunne gått med på 50% jobb og hjemmeværende kanskje men tror jeg hadde blitt drittlei om jeg skulle vært hjemme med lille hele veien.

Jeg jobber hjemmefra å har en veldig god inntekt samtidig som jeg da er mye hjemme er jeg mye mer sammen med barna enn de som er på jobb fra 8-16 da jeg kan styre hverdagen min som jeg selv ønsker. Vi har da valgt å ha barna hjemme siden de fortsatt er små. Grunnen til at jeg opprettet denne tråden er fordi jeg lurte på hva dere andre der ute tenker. Jeg føler veldig ofte på den "fordommen" mange har når de får høre at jeg er hjemme med barna men at jeg jobber hjemmefra.... Ofte blir jeg veldig lei meg av kommentarene jeg får, jeg har jo selv valgt å ha barna hjemme å jobbe hjemmefra noe jeg er kjempe glad for, for meg er dette helt supert å jeg stortrives med å være hjemme å kunne tilbringe mye tid med barna våre. Min mann jobber mye derfor er dette også en bra løsning for oss som familie. Men jeg føler veldig mye på at andre tror jeg bare går hjemme å henger, noe jeg absolutt ikke gjør med 3 barn opptil 3 år å en jobb som gjøres hjemmefra, når jeg svarer på de kommentarene jeg ofte får om at den eneste forskjellen på meg å de som snakker negativt til meg er jo at isteden for å gå på jobb ett annet sted jobber jeg like mye som de, bare hjemme med 3 barn. Å det er også mange som tar det som en selvfølge at det er min mann som tjener alle pengene å at jeg bare nyter goden av å ha felles økonomi noe som overhode ikke er sant da han ikke tjener så mye mer enn meg. Dette ble et langt innlegg men den siste tiden føler jeg meg mer å mer såret over å bli sett ned på bare fordi mitt kontor er hjemme å ikke 10 min unna.
Skjønner godt at du har valgt det du har valgt!
Jeg er også hjemme med 2, snart 3 barn, fra 0-3 år...bare uten lønn...
Jeg får ofte høre; "Åja, du jobber ikke, men er bare hjemme med barna."
BARE hjemme liksom...
Jeg tenker som så at jeg har ikke fått barn for å plassere de vekk til "fremmed-folk" som skal bruke mer tid sammen med mine barn enn hva jeg selv gjør.
Jeg heier på deg og jeg synes at du gjør helt rett i å ha barna hjemme :happy:

Back
Topp