Om Bekkenløsning.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Da vi var på kontroll hos legen for et par dager siden, Spurte Jeg om det var noe som hjalp for og bedre bekkenløsningen min.....
Jeg tenkte at hun kanskje ville henvise meg til en fysioterapaut eller noe....
Men legen sah at noen mente at fysioterapi kunne hjelpe, Men hun mente at det Ikkje hjalp, Og at det bare var og vente til det gikk over.....
Rart... ????

for noen hjelper det, og de kan gi deg menge tips,som letter hverdagen din... Hun burde henvist deg. Be om en henvisning du.
Akkepunktur har hjulpet noen å. (En kollega ble helt kvitt bekkensmertene ved hejlp av akkepunktur i øret) 
Trening i basseng.

ORIGINAL: Tackoma

Æ annbefaler å ta det HELT med ro iallefall ei uka...det e gørrkjedelig men det hjelper.....Det hjalp utrolig bra da æ bynte å få bekkenløsning;)

Æ har hatt bekkenløsning ca halve svangerskapet tell nå, Må ta det med ro hele tiden egentlig, Irriternde når man har lyst til og gå turer, Og vaske, OSV.....
Men må man såh må Man...

Fysio har hjulpet på meg. Greit å få tips. Blir ikke bedre av fysio, men det stabiliserer seg. Sist jeg gikk gravid så prøvde jeg å kutte ut fysio i 2 uker, men det bar rett tilbake igjen for jeg ble mye verre uten ukentlig fysio. Be/krev fysio du.skader iallefall ikke med noen timer

Syns absolutt legen din burde henvise deg til fysioterapeut, selv om ikke det virker for alle så kan det godt være det hjelper for deg, verdt å prøve.

Selv går jeg til fysioterapeut og får akupunktur, meg har det hjulpet fantastisk bra, fra å gå med masse smerter og to krykker til nå å gå fint uten. [:)]

Jeg har hørt/lest flere steder at akupunktur har gitt gode resultater i behandling av bekkenplager. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd det!

Ja i grunn, er jo ikke alle det hjelper for da..men fordet.
Jeg fikk konstatert bekkenløsning mandag, har trodd det var noe annet, så det har var en stund. Legen sa bare at jeg skulle ta et belte og stramme det til rundt under magen når jeg har vondt. Men smertene er jo der stort sett hele tiden, og jeg går ikke rundt med et belte der altså..[:)] Kanskje hjemme. Men det er jo bare for å dempe smertene.

Tror (men er ikke sikker..) at man har krav på gratis fysio under svangerskapet, og 6 måneder etter fødsel, om man har fått påvist bekkenløsning med gangbesvær.

Da kan du hilse fra meg å si at det er bare tull!
Var hos fysioterapauten på tirsdag og ble litt bedre + at hun ga meg noen tøyeøvelser(pga et stivt beien som gir meg bekken plager) til neste time hos henne. Jeg hadde symfyseløsning, det er i beinet forann på tissen, der hvor trekanten er. *skjønnteduhvajegmentenå*[8|]

Trodde jeg hadde bekkenløsning, men smertene i rygg og hofter kom av et stivt bein,(som gir bekkenplager) så kanskje du finner ut av også at det er noe annet.. Derfor syns jeg at du skal få en henvisning.
For det kan faktisk hjelpe[;)]

Jeg visste faktisk ikke at jeg hadde et stivt bein, er ganske myk..

har hatt bekkenløsning siden uke 14, og det var skikkelig ille i begynnelsen.. kunne nesten ikke gå. Så begynte jeg hos fysio, og svangerskapet har vært bra med tanke på bekkenløsningen.. Ble bare bedre å bedre av å gå til fysio. Når man har bekkenløsning får man gjerne spenninger i muskulaturen, og disse masserte hun bort. Fysioter. ga også råd om holdning o.l., så du burde nesten kreve henvisning, for det hjalp meg utrolig mye. Hvis det er noen manuelterapeuter i nærheten av der du bor,så tror jeg ikke du trenger henvisning.. har kommet noen nye regler.. verdt å sjekke hvertfall!! Lykke til[:)]

ORIGINAL: lenemor

Tror (men er ikke sikker..) at man har krav på gratis fysio under svangerskapet, og 6 måneder etter fødsel, om man har fått påvist bekkenløsning med gangbesvær.

det har kommet noe som heter "50 kroninge"vi må betale 50 kr uansett.å da må man ha det svart på hvit at det er påvist BL man har.

ingenting skal være gratis lengre....[:@]

jeg prøver bare å ta det mest me ro...selv om det ikke er så lett (å jeg har vondt fordet)får noen nykker innimellom der jeg bare må gå/ gjøre ting.

det er nå man ser hvor heldig man har vert å hatt en frisk kropp tidligere!

Back
Topp