om barnet sier det har vondt i hodet

**Moonlight**

Forumet er livet
gir dere paracet/smertestillende med en gang da?
Jeg ba mini på 6 her om å prøve å sovne først(han våkna å måtte tisse og sa da han hadde vondt i hodet) Sa at man kan få vondt i hodet om kroppen trenger å sove.
Og vet med meg selv at jeg prøver å ikke ta noe om jeg bare har litt vondt,da jeg ikke er glad i å bruke mer piller enn man må...
Men sa han måtte si fra igjen om han ikke klarte å sovne og fortsatt hadde vondt i hodet da....

Nei. 
Nå er min bare 3,5 da.
Men jeg ville uansett ikke gitt paracet med en gang.
Søvn, drikke etc prøves først.

Men klart. Hylskriker barnet av smerte, så gir jeg paracet :)

Gollemor skrev:
Nei. 
Nå er min bare 3,5 da.
Men jeg ville uansett ikke gitt paracet med en gang.
Søvn, drikke etc prøves først.

Men klart. Hylskriker barnet av smerte, så gir jeg paracet :)

takk,ble litt redd jeg var for streng her nå :P Men jeg vet han sov før han var å tisset for hadde akkurat sjekket til han. Ikke noe tegn til syk ellers heller så.Så da ser vi om han sovner eller kommer igjen :)

hvis du merker at barne klager flere ganger over vondt i hode så anbefaler jeg å ta kontakt med lege.For barn ska normalt ikke ha vondt i hodet

Her har jeg en gutt som har migrene og han får smertestilende med en gang han merker at det begynner å gnure i hodet for drøyer vi for lenge så blir det mye være og da fungerer heller ikke medisinene han har fått. Gutten her har også begynt å se forskjell om det er begynelse på migrene eller vanlig hodepine,så han sier selv når han må ha av hvem

bondekone skrev:
hvis du merker at barne klager flere ganger over vondt i hode så anbefaler jeg å ta kontakt med lege.For barn ska normalt ikke ha vondt i hodet

Her har jeg en gutt som har migrene og han får smertestilende med en gang han merker at det begynner å gnure i hodet for drøyer vi for lenge så blir det mye være og da fungerer heller ikke medisinene han har fått. Gutten her har også begynt å se forskjell om det er begynelse på migrene eller vanlig hodepine,så han sier selv når han må ha av hvem

nei,det er vel andre gangen jeg har hørt han si det.Par dager siden sist. Men han går på ritalin,så kan jo være en bivirkning av det også selv om han har gått på det en stund nå.men skal til legen på BUP til uka så kan høre med henne om han nevner det flere ganger.

et glass med vann - litt dehydrert skaper hodeverk - gjelder meg da jeg var liten

Nei, gir hun masse drikke og så slapper hun av på sofaen.. Det hjelper veldig.. Hun er snart 4! :) 

Men som skrevet over her, hadde hun grene av smerter, hadde hun selvfølgelig fått smertestillende! :)

Nei det gjør jeg ikke..tar ikke selv heller før det gjør veldig vondt! Ofte gir det seg om man drikker mer vann, spiser om det er lenge siden eller sover litt 

Greit å prøve å løse det med å finne årsaken, hjelper det ikke får de smertestillende ja!

Nei. nesteldste gutten vår, er litt hyppokonder, så om jeg skulle gitt han noe hver gang han klager, så hadde han hatt skrumplever nå... De får om de har feber eller veldig vondt, men det er heldigvis og bankibordet veldig sjelden. Minste gutten vår på 3 år, får om han har feber som plager han. 

Back
Topp